پیاده‌روی اربعین نمایش حق در مقابل جریان‌های باطل است

تهران- ایرنا-  حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت هدفمند است که به عنوان تابلوی حق در مقابل جریان‌های باطل ایستاده است.

اوج تعظیم و تکریم شعائر حسینی پاسداشت مراسم عبادی سیاسی پیاده روی اربعین حسینی (ع) است. اربعین حسینی و پیاده روی میلیونی آن غلیان دل هاست که در جست و جوی سرمنزل مقصود، به فطرت پاک نهادینه در دل های حقیقت جوی رجوع کرده و جمعیت اربعینی ها با هر گامی که برمی‌دارند، آرزوی ظهور «منتقمُ بدمِ المقتولِ بکربلاء» را از عمق دل نشانه گرفته و آن ریشه کن کننده ستمکاران را طلب می کنند.

دل های حق‌طلب در تمام مرزهای جغرافیایی، ظهور موعود برافرازکننده پرچم هدایت در جهان را انتظار می کشند که برای گسترش عدالت و آرامش بشریت گام برمی دارند. این پدیده بی نظیر و بی سابقه در واقع حرکت عشق و ایمان است؛ مراسم عظیمی که امروز چنان در سراسر پهنه گیتی گسترانیده شده که تنها یکی از تلألؤهای پرتوآفرین آن را می توان در پیاده روی عظیم به‌سوی مرقد مطهر ایشان در ایام اربعین حسینی(ع) نظاره گر بود.
این مراسم، پیام وحدت و یکدلی امت مسلمان را به جهان صادر می کند و علی‌رغم تلاش‌های برخی بدخواهان برای سانسور این کنگره عظیم؛ همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند اربعین هر روز جهانی‌تر خواهد شد. این حرکت عظیم در کنار جنبه‌های معنوی و تعالی بخش، حایز نکاتی ارزشمند دیگری نیز هست که نشان می‌دهد با الهام از یک منشاء دینی و معنوی چگونه می توان حضور میلیونی مردم را از نقاط مختلف جهان بدون کوچکترین تقابل و تعارض شاهد بود.

پیاده‌روی اربعین نمایش حق در مقابل جریان‌های باطل است


مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی با حضور ملیت ها و مذاهب مختلف، دارای کارکردهای بسیاری است و اقتدارآفرینی در سایه وحدت آفرینی در امت اسلامی و تقویت روح وحدت و همدلی در گستره جهان اسلام از جمله دستاوردهای این رویداد بزرگ جهانی است.
یکی از جلوه های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان آن حضرت است که حماسه ای وصف ناشدنی و جلوه ای درک ناشدنی را می آفریند و پیاده روی اربعین بازخوانی نهضت مقاومت حسینی با زبان همه ملت ها، نسل ها، زنان و مردان آزاده جهان است.
حماسه پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت هدفمند است که به عنوان تابلوی حق در مقابل جریان های باطل ایستاده است و در شرایطی که مکتب‌های مادی و پیروان سرگشته آنان به بن‌بست رسیده‌اند، این حرکت عظیم مردمی و جهانی به سمبل وحدت ، عدالت و صلح و نمادی از استقامت و دلدادگی در جهان مبدل گشته است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha