یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان جذب شد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: تخصیص بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر مردادماه رییس جمهور و هیات دولت به استان مصوب شده است که تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در نشست خبری و پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸۵۰ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به ارتقا فرهنگ عمومی استان اختصاص یافته است.

وی در رابطه با افزایش پروازهای فرودگاه همدان افزود: مردم از خریداری بلیت‌های هواپیما استقبال نکردند و با وجود ورود شرکت‌های ایرلاین، پروازهای این فرودگاه بدون مسافر ماند.

استاندار همدان تاکید کرد: به دنبال ایجاد یک ایرلاین اختصاصی در فرودگاه همدان هستیم تا با استقرار در فرودگاه، در خدمت مسافران باشد و در صورت استقبال نکردن مردم نیز، مسافران سایر فرودگاه‌ها را جابه‌جا کند.

وی اضافه کرد: ساخت ایستگاه جدید مسافربری قطار و تکمیل ایستگاه راه‌آهن فعلی در دستور کار قرار دارد و عملیات اجرایی آن با توجه به اعتبارات تخصیصی پیش می‌رود.

قاسمی‌فرزاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با انتصابات انجام شده در استان، گفت: با توجه به نگاه کارآمد دولت سیزدهم، در بخش انتصابات، افراد با توجه به ویژگی‌های انقلابی گری، شایسته محوری، خلاق و جوان بودن منصوب می‌شوند.

وی در رابطه با سلامت آب همدان نیز افزود: آب سد تالوار بارها توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بررسی شده و از سلامت کافی برای آشامیدن برخوردار است.

قاسمی فرزاد بیان کرد: آرسنیک موجود در آب سد تالوار بین ۲۵ تا ۸۰ میکرون است که پس از تصفیه بین صفر تا سه میکرون به دست شهروندان می‌رسد.

وی تاکید کرد: براساس آزمایشات صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف، آب شهر همدان سلامت کامل دارد و شهروندان هیچ نگرانی در رابطه با این موضوع نداشته باشند.

استاندار همدان ادامه داد: ارتباط بیشتر با مردم در دستورکار ما قرار دارد و در گاهی موارد بدون اطلاع قبلی از ادارات بازدید و شرایط هر اداره‌ای را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف آب استان در بخش کشاورزی است، گفت: بر اساس سیاست گذاری دولت قرار است تا سال ۱۴۰۴ میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان تا ۲۵ درصد کاهش یابد و به سمت کشت گلخانه‌ای و محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در فصل زمستان برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها در ساعات شبانه، فشار شبکه آب کاهش داده می‌شود، افزود: آب از منطقه‌ای به همدان منتقل می‌شود که امسال دمای هوا در آن به ۳۲ درجه سانتیگراد زیر صفر بود و یخ‌زدگی یکی از الکترپمپ‌های پمپاژ در هفته گذشته، موجب ایجاد اختلال در انتقال آب به همدان شد.

سیاست دولت جلوگیری از بلند مرتبه سازی و ساخت خانه‌های ویلایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه نهضت ملی مسکن صورت گرفته است و بر اساس سیاست های دولت قرار است طی چهار سال نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در سطح استان همدان ساخته شود.

فرزاد تیموری افزود: زمین‌هایی که در محدوده شهرک الوند قرار دارد متعلق به ارتش است و بررسی‌های اولیه برای ساخت واحدهای مسکونی برای نظامیان در این اراضی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت این است که از بلند مرتبه سازی جلوگیری و به سمت ساخت خانه‌های ویلایی و قطعات تفکیکی حرکت کنیم.

تیموری عنوان کرد: مصالح استفاده شده در طرح نهضت ملی مسکن مرغوب است و تلاش شده از مصالح درجه یک در ساخت این واحدها استفاده شود.

وی گفت: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان از سال گذشته پیگیری و اقدامات ارزشمندی برای برطرف کردن موانع این پرونده انجام شد.

راه‌اندازی تاکسی هوایی در مرحله مطالعاتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: تلاش داریم منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد رونق بگیرد و پتروشیمی ابن‌سینا که قرار است در این منطقه ساخته شود نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

سید مجتبی حسینی افزود: پتروشیمی هگمتانه نیز مشکلاتی را در بخش تامین خوراک داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تامین مواد اولیه آن برطرف شد.

وی افزود: موضوع راه‌اندازی تاکسی هوایی توسط شهرداری همدان در حال پیگیری هست و هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: جلسات تنظیم بازار به طور مرتب برگزار می‌شود و با تلاش کمیته اقدام مشترک، بازرسان در سطح بازار مستقر هستند و قیمت‌ها و موجودی کالا را نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال ۷.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان همدان داشتیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha