روسیه: غرب متوجه شده آمریکا بحران اوکراین را به وجود آورده است

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب به این نتیجه رسیده که اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن وضعیت فعلی در اوکراین را به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، زاخارووا امروز سه‌شنبه به شبکه سولوویف گفت: مشخص شد که آمریکا موجب وضعیت اوکراین شده اما این ما نیستیم که تازه به این مساله پی برده است.

وی خاطر نشان کرد: ما خیلی وقت پیش متوجه شدیم و سال‌ها سعی کردیم تا در این باره به همه بگوییم. هرچند کارشناسان، دانشمندان سیاسی و روزنامه نگاران در غرب تازه به این قضیه پی بردند، با احتیاط یا حتی پیگیرانه می‌گویند که به نظر همه اینها با اقدام‌های تحریک آمیز آغاز شده است. اقدام‌های تحریک آمیز مشخصا از سوی واشنگتن صورت گرفته است.

زاخارووا با اشاره به مداخله برخی کشورها برای ارائه راه حل در جهت حل بحران اوکراین بیان کرد: همانطور که مشخص شد، کشورهایی هستند که برنامه‌ای برای اجرا نداشتند و اکنون آن را به طور مستقیم گفته‌اند، بنابراین باید پاسخگوی (این بحران) باشند.

بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس اخیرا گفت که «فرمت نرماندی» که برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای درگیری در جنوب شرقی اوکراین ایجاد شد، یک «تقلید دیپلماتیک» بوده است.

دسامبر گذشته، آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه‌ یک روزنامه فاش کرد که توافق‌های مینسک تلاشی در راستای خرید زمان برای اوکراین بمنظور قوی تر شدن این کشور بود.

طبق گفته مرکل، "برای همه روشن بود" که درگیری متوقف شده و موضوع حل نشده است، "اما زمان گرانبهایی برای اوکراین فراهم شد."

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha