رسانه‌ها نقشه‌های دشمن را رصد و به مردم منعکس کنند

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از رسانه‌ها خواست در بزنگاه‌ها، نقشه‌های اصلی دشمن را رصد و به مردم منعکس کنند، چرا که رسانه‌ نقش اساسی در تنویر افکار عمومی دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید عسگری روز دوشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: دشمن بدون مدرک و سند مطالب کذب را برجسته و در بنگاه های دروغ‌پراکنی خود منتشر می کند، بنابراین نقش شما رسانه ها در این رابطه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر رسانه ابزار اصلی دشمن بود، افزود: اصحاب رسانه در کشورمان همواره در معرض هجمه‌های دشمنان هستند چون دشمن می داند که این قشر وظیفه خطیری در زمینه تبیین اهداف و ارزش های اسلامی و انقلاب دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: دشمن خدمات بزرگ نظام را ناچیز جلوه داده و به مشکلات دامن می‌زند که در فضای مجازی هم به برخی اهداف خود رسیده است.

حجت الاسلام عسگری به دهه فجر و انقلاب اسلامی و مقایسه آن با پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: وضعیت کشورمان در زمان ستمشاهی، قابل مقایسه با حال حاضر نیست، چرا که در این ۴۴ سال در راستای حفظ استقلال کشور، یک قدم عقب نشینی نکرده ایم.

وی با بیان اینکه شعار اصلی ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مفتخریم که در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه ها از این اصل ذره ای انحراف نداشته‌ایم و ایران اسلامی در عرصه سیاسی کاملا مستقل است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: ضعف ها و چالش هایی هم در این مسیر داشته‌ایم که ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و تحریم هایی است که کم‌کم به مسوولان شهرهای کوچک هم کشیده شد و آن هم حاکی از اقتدار نظام و زبونی دشمنان است.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: حضور مسوولان در بین مردم در سالهای اخیر کمرنگ شده بود که همین نقطه آسیب است و باید برطرف شود.

رسانه‌ها نقشه‌های دشمن را رصد و به مردم منعکس کنند

تناقض‌بافی معاندان از قتل یک ماموستای اهل سنت

وی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه به آتش کشیده شدن خانه یک ماموستای اهل سنت و فوت وی به نام «ملا یوسف محمدی» در روستای کلاته سنندج اشاره داشت و گفت: وی فردی بدون حاشیه بود که صرفا دغدغه دین و مذهب و قرآن را داشت.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: تناقض موضع رسانه‌های معاند در ارتباط این موضوع در حالی است که هنوز ابعاد این ماجرا مشخص نیست و این نشان می دهد کار دشمن استفاده از هر فرصتی برای بهره‌برداری علیه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: ابعاد حادثه به آتش کشیدن منزل امام جماعت روستای کلاته هنوز روشن نیست ولی تناقض‌بافی دشمنان برای بهره‌برداری از این موضوع کلید خورده است.

رسانه‌ها نقشه‌های دشمن را رصد و به مردم منعکس کنند

تشکیل کمیته تقریب مذاهب اسلامی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به تشکیل کمیته تقریب مذاهب اسلامی با رویکرد خاص و تدوین برنامه های آن خبر داد و گفت: تلاش شده است تا امسال برنامه‌های تقریب مذاهب رویکرد مردم محور داشته باشد.

تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله ویژه برنامه های دهه فجر بود که مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به آن اشاره کرد و افزود: هر آنچه که داریم مرهون خون شهدا است و پرداختن به فرهنگ والای شهید و شهادت و دیدار با خانواده شهدا از مسوولیت های سنگینی است که در معرفی راه و سلوک شهدا نقش موثری دارد.

وی درباره دیگر برنامه های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سرکشی از پیشکسوتان تاثیرگذار به ویژه ائمه جمعه، روحانیون و افرادی که در اغتشاشات هادی مردم بودند، از دیگر برنامه هایی است که در این دهه اجرایی می شود و در بیجار، دهگلان، دیواندره، مریوان و سقز ویژه‌برنامه‌هایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

تاکید بر برنامه هایی با محوریت جهاد تبیین، کارگاه‌های سواد رسانه‌ای، دوره‌های بصیرت افزایی و برنامه‌های قرآنی و مسابقات مختلف نیز از دیگر برنامه هایی بود که حجت الاسلام عسگری به آن اشاره کرد.

وی درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: حضور مردم در این جشن و حماسه ملی، پاسخ به همه تلاش های مذبوحانه دشمنانی است که سعی داشتند مردم را خسته از ادامه راه انقلاب اسلامی نشان دهند و مهر پایانی بر موضع‌گیری خصمانه دشمنان خواهد بود.

در این نشست از خبرنگار ایرنا به عنوان خبرنگار فعال در حوزه تقریب مذاهب قدردانی شد.

یش از چهار هزار طلبه و روحانی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر اهل سنت و ۴۰۰ نفر هم اهل تشیع هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha