۷ هزار برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی در گلستان برگزار می‌شود

گرگان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در ایام دهه فجر سال جاری، بیش از ۷ هزار برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در ستاد خبری فجر گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این میزان برنامه با هماهنگی ستاد مرکزی دهه استان با مشارکت ۲۴ کمیته تخصصی و ستادهای شهرستان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای هماهنگی بیشتر در سطح شهرستان‌ها ذیل ستاد استانی، ۱۴ ستاد شهرستانی و ۲۷ ستاد بخشداری نیز در این ایام فعالیت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی در روز ۲۲ بهمن، شاهد اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی خواهیم بود.

معاون استاندار گلستان گفت: در روز اول دهه فجر، گلبانگ انقلاب با اجرای پنج هزار نفری را شاهد خواهیم بود و برگزاری همایش یاوران انقلاب در همه شهرستان‌های استان در کنار ایجاد رادیو انقلاب در مدارس از دیگر برنامه‌های ویژه ایام دهه فجر سال جاری است.

مهاجر ادامه داد: در حوزه اجتماعی توزیع دارو در قالب کاروان سلامت با نگاه به مناطق محروم و مرزی، اهدا جهیزیه به نوعروسان و جامعه هدف، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نصب پرچم در سر درب مغازه‌ها و اماکن، برگزای همایش‌های دانشجویی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی، بازدید دانشجویان از کارخانجات فعال که پیش‌تر راکد بودند در قالب راهیان پیشرفت و آذین‌بندی خیابان‌ها و مکان‌های عمومی را در جشن‌های انقلاب امسال خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در بخش ورزشی، انجام دوچرخه‌سواری از فرودگاه بین‌المللی گرگان تا گلزار شهدا، مسابقات ورزشی درون ادارات، صعود کوهنوردان به قله‌های مختلف استان و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در شهرهای مختلف استان نیز برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در بخش هنری، همزمان با تهران شاهد برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی و فیلم فجر در استان خواهیم بود و در همین ایام نیز سینما سایر در مناطق محروم دایر خواهد شد.

معاون استاندار گلستان گفت: در همین ایام نیز شاهد برپایی و حضور کاروان شادی در مجتمع‌های فرهنگی و هنری خواهیم بود و نیز یادواره شهدای هرنمند و نمایشگاه تولید محتوا با رویکرد انقلابی، از برنامه‌های دیگر ایام دهه فجر امسال است.

مهاجر بیان کرد: در بخش مذهبی، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان، غباررویی مزار شهدا، تجلیل از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب با رویکرد مقاومت و ایستادگی و ارائه بیان روایتگری و پیشرفت نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان برگزاری همایش نقش زنان الگوی سوم در خانواده، تجلیل از بانوان و زنان انقلابی و تاثیرگذاران حوزه خواهران نیز از سوی کمیته بانوان برنامه‌ریزی شده است.

دومین همایش تقریب مذاهب در استان گلستان برگزار می‌شود

وی ادامه داد: در بحث تقریب مذاهب، طی روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه، دومین همایش تقریب مذاهب با حضور نخبگان پنج کشور همسایه در این استان برگزار خواهد شد.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه دشمن با تمام قوا برای القای ناامیدی در کشور به میدان آمده است، گفت: در چنین شرایط، تلاش مسوولان استان برای خدمت بیشتر و اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام در استان است.

مهاجر اظهارداشت: به نتیجه رسیدن وضعیت پتروشیمی گلستان نشانگر وحدت و همدلی بین مدیران استانی در حوزه‌های مختلف و همت سران قوا برای رفع محرومیت نقاط مختلف کشور خصوصا استان گلستان است.

وی بیان کرد: در بخش مشکلات برودت شدید هوا و افت فشار گاز و قطع گار از سوی کشور ترکمنستان در استان گلستان، بدون شک همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست، مشارکت مردم در صرفه‌جویی در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی مسوولان شرایط به وجود آورده بود که دشمنان نتوانستند حتی از قطع یک نقطه از گاز یک مشترک برای فضاسازی رسانه‌ای بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه نقش خوب خبرنگاران استان در روایت درست از شرایط و تبیین درست از خدمات و موفقیت‌ها نظام، توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز آمریکا از عربستان سعودی به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند، قبل از انقلاب اسلامی برای کشور ما عنوان می‌کرد، اما امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و همراهی مردم باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کند.

معاون استاندار گلستان گفت: البته روایت درست که همان جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ست، سبب شد تا مردم در کنار اقتدار نظام، همراهی و همکاری داشته باشند.
مهاجر افزود: دشمن امروز جنگ ترکیبی راه انداخته که باید ما خود را به علم روز مجهز و مسلح کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران که توانست انقلابش را در برابر ابرقدرت‌های وقت جهان به سرانجام برساند، یک الگوی کامل پیشرفت برای کشورهای اسلامی است واین الگو بودن و پیشرفت‌ها باید به درستی برای مردم از طریق رسانه‌ها بیان شود.
وی با تاکید بر این که خبرنگاران باید در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشته باشند و به بیان واقعیت‌ها در جهت امیدآفرینی بپردازند و از سیاه‌نمایی‌ها خودداری کنند، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در روایت تبیین اقدام دستگاه‌های استان بسیار مهم است و تلاش داریم تا شعار دست در دست هم دهیم به مهر گلستان خویش را کنیم آباد را به سرانجام برسانیم.
معاون استاندار گلستان یادآور شد: ۲ یا چند دستگی و تفرقه عامل عقب ماندگی استان بوده و باید از ابن اقدام جهادی استانداردر بخش‌های مختلف با هدف گسترش وحدت و همدلی برای توسعه استان بیشتر استفاده کنیم.
مهاجر اضافه کرد: در حوزه فرهنگی، ورزشی و آموزشی، در سفر رییس جمهور به استان ۳۰ مصوبه داشتیم که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال از مجموع کل مصوبات برای استان جذب شده است.
وی تاکید کرد: رسانه جای انتقام‌گیری شخصی و حزبی نیست، زیرا در چنین شرایطی، افراد و گروه‌های دیگر آسیب می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha