۸ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 85011536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن و هلند به جنگ تراشه‌ای آمریکا با چین پیوستند

تهران- ایرنا - رسانه های آمریکا و هلند گزارش دادند ژاپن و هلند به طرح محدود کردن صادرات تراشه و تکنولوژی تراشه به چین پیوستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو، این توافق پس از آن صورت گرفت که در ماه اکتبر ۲۰۲۲میلادی، آمریکا از کنترل صادرات بر روی برخی تراشه های پیشرفته که ممکن بود از سوی چین در سیستم های قطار هوشمند و برنامه های نظارتی و پیشرفته ارتشی استفاده شود.

براساس گزارش بلومبرگ باوجود این چندین ماه طول کشید تا ژاپن و هلند این محدودیت ها را به صورت اجرایی درآوردند.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا پس از پایان مذاکرات بیانیه ای صادر خواهد کرد. وی در جلسه مطبوعاتی تاکید کرد مقام های رسمی هلند و ژاپن به مدت چند روز در واشنگتن می مانند تا درباره این مسئله که برای هر سه کشور مهم است بحث و گفتگو کنند.

جان کربی همچنین خاطرنشان کرد: «قطعا امنیت و ایمنی تکنولوژی های نوظهور در دستور کار این مذاکرات قرار دارد. »

از آنجا که رقابت تکنولوژیکی میان آمریکا و چین درحال شکلگیری است، ژاپن خود را در موقعیتی میان متحد خود از یکسو و بزرگترین شریک تجاری اش می بیند.

در واکنش به محدودیت های آمریکا، چین در ماه دسامبر ۲۰۲۲ پرونده شکایتی به سازمان تجارت جهانی تنظیم کرد که در آن اشاره کرد آمریکا از اقدامات کنترلی خود به بهانه امنیت ملی سوءاستفاده می کند.

آمریکا از هلند و ژاپن درخواست کرده است تا در مقابله با تلاش های چین برای توسعه تراشه ها با تکنولوژِی بالا همکاری کنند.

هنگامی که فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن اواسط ژانویه سال جاری میلادی به واشنگتن سفر کرد با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به توافق رسید تا با حفاظت از تکنولوژی های مهمی از جمله نمیه رساناها امنیت اقتصادی را تامین کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha