۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85009491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد خدمات مودیان مالیاتی استان اردبیل به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد از خدمات ارائه شده به مودیان مالیاتی این استان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، داریوش سرخانی مقدم در نشست با فرماندار خلخال اعلام کرد: با راه اندازی سامانه برخط هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از خدمات مورد نیاز مودیان مالیاتی از جمله صدور گواهی مالیاتی، رسیدگی و صدور اظهارنامه‌ها، استعلام‌ها از طریق همین سامانه و به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم مالیات دریافتی از شهرستان‌های استان بصورت مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به امور مختلف در شهرستانها هزینه می‌شود،گفت: در۱۰ ماهه سال جاری و از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری شده از خلخال ۱۲۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها، اداره ورزش و جوانان وسایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل همچنین از تسهیل در کار مراجعین به ادارات امور مالیاتی به خصوص رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی خبر داد و افزود: ۹۹ درصداز اظهارنامه‌های ارائه شده از سوی ادارات امور مالیاتی پذیرفته می‌شود.

۷۰ درصد خدمات مودیان مالیاتی استان اردبیل به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

وی از اعمال بخشودگی با حداکثر تخفیف برای بدهکاران مالیاتی خبر داد و گفت: حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی برای تسهیل در امور اقتصادی استان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل قرار دارد.

سرخانی مقدم خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۳ هزار اظهارنامه ارائه شده به ادارات امور مالیاتی استان در سال جاری ۶۳ هزار اظهارنامه راستی آزمایی و قطعی شده که ۷۵ درصد از مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده از سوی مودیان استان را شامل می‌شود.

در این جلسه سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال نیز با ابراز رضایت از نحوه عملکرد و خدمات ارائه شده توسط مدیریت و کارکنان اداره امور مالیاتی این شهرستان گفت: عدم مراجعه مودیان مالیاتی به فرمانداری و فقدان وجود اعتراض در بین کسبه و صاحبان حرفه و شغل‌های مختلف در این شهرستان حاکی از رضایتمندی افراد از نحوه عملکرد این اداره در خلخال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha