۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85009179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار نفر از موزه باستان شناسی ایذه در خوزستان دیدن کردند

اهواز - ایرنا - مدیر موزه باستان شناسی ایذه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود سه هزار نفر از موزه باستان شناسی ایذه در خوزستان دیدن کردند گفت:پذیرای دانش آموزان و دانشجویان با عناوینی مانند زنگ تاریخ و پژوهش با هماهنگی و همکاری بین بخشی هستیم.  

صادق شیخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه موزه باستان شناسی ایذه بزرگترین موزه جنوب غرب ازلحاظ تعداد اشیاء و مساحت و تنوع آثار است افزود:در این موزه متشکل از هفت تالار تخصصی، بیش از ۵۰۰ شیء و تصویر باستان شناسی از ادوار مختلف تاریخی تا عصر معاصر به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این تالارها با عنوان‌های تالار معرفی خوزستان به صورت نمایش تصویری، تالار تخصصی ایلامی و به ویژه ایلام نو، تالار معرفی آثار شهرستان ایذه به صورت تصویری، تالار پارینه سنگی و پیش از تاریخ و آغاز نگارش، تالار آثار دوران تاریخی اسلام، سکه و مهر، تالار تدفین و تالار الماییدها (الیمایی) شرایط مطلوبی را از نظر بصری برای بازدیدکننده برقرار کرده اند.

شیخی با بیان اینکه موزه به صورت محرکی قوی برای توسعه ،رشد فرهنگی و گردشگری جوامع بشمار می رود ادامه داد: ایذه با آب و هوای معتدل و دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری کم نظیر به همراه آثار تاریخی فرهنگی ارزشمند و مردمانی یکدل و با صفا می تواند در نظم و فرهنگ ملی، منطقه ای و جهانی نقشی پررنگ ایفا کند و ازاین منظر موزه می تواند به عنوان ویترین و چکیده فرهنگ و تمدن به این روند کمک کند.

وی افزود: ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در بحث جذب گردشگر و اشتغال پایدار و توسعه گردشگری در این منطقه ضروری است.

مدیر موزه باستان شناسی ایذه با اشاره به تعطیلی موزه و رکود مراکز فرهنگی و گردشگری در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: در آن شرایط دشوار بحث فعالیت های مجازی و کارگاه‌ های آموزشی و ارتقای موزه در دستور کار قرار داشت و در این دوره نیز موزه در رده موزه‌های قابل تقدیر و مدیر آن به عنوان موزه دار برتر کشور معرفی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همه مسوولان بر اهمیت موزه واقف هستند و در حال تلاش برای رفع نواقص و کمبودها از جمله مالکیت، رده حفاظتی، نیرو و اعتبارات هستند، حاصل شدن این موارد آینده ای روشن برای موزه و پیرو آن ارتقای فرهنگی، اجتماعی اقتصادی شهرستان را رقم خواهد زد.

شیخی بررسی و بازنگری و اجرای فازهای بعدی موزه را درصورت همکاری و حمایت ازجمله برنامه های این مکان فرهنگی و گردشگری بیان کرد و افزود: امید است بتوانیم موزه باستان‌شناسی ایذه را به محیطی با ارزش از منظر تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تبدیل و معرفی کنیم.

شهرستان ایذه از نقاط دیدنی استان خوزستان محسوب می شود که دشت سوسن، کُهشور، جنگل‌های بلوط، تالاب‌های بندان و میانگران، آبشار و روستای شیوند، زراس، گلزار، مرغاب، رود کارون، پل‌های قوسی، تنگ قاسمی، روستای حاجی کمال، سد و نیروگاه کارون ۳، قلعه مدرسه، الهک، محوطه تاریخی اشکفت سلمان، موزه باستان‌شناسی ایذه، کولفرح، خونگ اژدر، کوشک نورآباد، ارگ اتابکان، روستای شمی، جاده روستایی پرچستان اورک شالو، قبرستان شهسوار، قلعه سرخه، از جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha