۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85008320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش هزینه‌های ارتقاء توان دفاعی و نگرانی از کسری بودجه در ژاپن

تهران- ایرنا- پیش بینی های دولت ژاپن نشان می هد کسری بودجه اولیه این کشور در سال مالی ۲۰۲۵ احتمالا با افزایش سه برابری به یک و نیم تریلیون ین معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از کیودو، ‌ ۲۰۲۵ به عنوان سال مبدا برای افزایش بودجه دفاعی ژاپن در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ‌ اقتصاد ژاپن در شرایط واقعی با ۲ درصد رشد روبرو خواهد شد و در صورت کند شدن رشد اقتصادی این تعادل از بین رفته و شرایط اقتصادی این کشور رو به وخامت می گذارد.

دولت در چشم انداز خود پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۲۶ به مازاد بودجه ۲.۵ تریلیون ینی دست خواهد یافت.

این در حالیست که اگر شرایط به شکل دیگری پیش رود و اقتصاد ژاپن رشد ۰.۵ درصدی را تجربه کند، ‌ ممکن است کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۳۲ و ۲۰۲۵ با افزایش بیشتری روبرو شود.

در سال های اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا و وقوع جنگ اوکراین سبب شده است توان مالی ژاپن را کاهش داده است.

به دنبال افزایش تحرکات موشکی کره شمالی و افزایش قدرت و نفوذ چین در جهان، ژاپن تصمیم دارد در سال جاری ۲۰۲۳ علاوه بر افزایش بودجه نظامی، ساختار دفاعی خود را نیز بازسازی و تغییر دهد.

در اقدامی بی سابقه پس از جنگ جهانی دوم، دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد این کشور تصمیم گرفت از سال مالی ۲۰۲۳ مبلغ ۳۲۶ میلیارد دلار را به تقویت دفاعی این کشور اختصاص دهد. این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود.

ژاپن همچنین در لایحه اش برای بودجه نظامی سال ۲۰۲۳ ضمن قصدش برای افزایش ۲۶ درصدی بودجه نظامی خود برنامه‌های مختلفی برای خرید انواع تسلیحات پیشرفته از جمله ۱۶ فروند جنگنده اف-۳۵ را دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha