۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85007057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ هزار متر مربع از عرصه‌های طبیعی سبزوار رفع تصرف شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۹۰ هزار متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان، که به طور غیرمجاز تصرف شده بود، با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در ماههای گذشته رفع تصرف و آزادسازی شده است.

عباسعلی کیانی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوتاه کردن دست متصرفان از این اراضی طبیعی در قالب ۳۰ پرونده و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی انجام شده است.

وی افزود: این افراد بدون مجوز قانونی اقدام به تخریب، تسطیح، ترازبندی و درختکاری در اراضی ملی شهرستان سبزوار کرده بودند که با قطعی شدن حکم قضایی، با همکاری نیروی انتظامی نسبت به برچیدن سازه ها و رفع تصرف از زمین های ملی اقدام شد.

کیانی فرد گفت: حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه تخریب و عرصه های منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری از مهم ترین وظایف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و اداره منابع طبیعی سبزوار با اجرای قاطعانه احکام از هرگونه تجاوز و تخریب اراضی جلوگیری می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار گفت: گشت های شبانه روزی یگان حفاظت در اراضی ملی این شهرستان، هرگونه تخلفی را رصد و با هماهنگی محاکم قضایی و نیروی انتظامی برای رفع آن اقدام قانونی می کند.

کیانی فرد ادامه داد: از تمامی روستاییان، بهره برداران منابع طبیعی و دوستداران طبیعت درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف عرصه های ملی، مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ به مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گزارش دهند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، ۷۲۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶۲۰ هزار هکتار آن عرصه های ملی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha