۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85306086
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

۲ تن کرومیت قاچاق در سبزوار کشف شد

۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبر: 85306086
۲ تن کرومیت قاچاق در سبزوار کشف شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲ تن ماده معدنی کرومیت که به صورت غیرمجاز از عرصه‌های ملی ارتفاعات شمالی این شهرستان برداشت شده بود،‌ کشف و ضبط شد.

عباسعلی کیانی‌فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت‌زنی و مراقبت از عرصه های ملی منطقه موفق به کشف سه محموله کرومیت غیرمجاز به وزن تقریبی ۲ تن از متخلفان شدند و پنج نفر را در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی برداشت مواد معدنی بدون مجوز قانونی را ممنوع دانست و افزود: برداشت از ذخایر معدنی تنها با دریافت مجوز قانونی از ادارات صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری و با نظارت فنی بلامانع است.

کرومیت، ماده معدنی است که به دلیل ویژگی‌های خاص از جمله مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی و عدم تاثیرپذیری از اسیدها و بازها، به عنوان یکی از مواد اولیه در تولید آجرهای نسوز و مواد نسوز صنعتی کاربرد دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: برخی افراد سودجو بدون مجوز و به شیوه غیراصولی اقدام به تخریب عرصه‌های طبیعی و برداشت مواد معدنی کرده و با این کار جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

کیانی فرد اظهار داشت: از تمامی شهروندان به ویژه شوراهای اسلامی، دهیاران و همیاران طبیعت انتظار داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان و بوته کنی مراتب را از طریق تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان برخورد شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در شهرستان سبزوار صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha