۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 85006038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد دولت سیزدهم گسترش و تحقق عدالت فرهنگی است

رشت ایرنا – فرماندار رضوانشهر رویکرد دولت سیزدهم را گسترش و تحقق عدالت فرهنگی در جامعه دانست و گفت :دستگاه های فرهنگی باید با استفاده از همه ظرفیت ها در شهرستان به ارائه برنامه‌ها و طرح‌ هایی با الگوی مناسب در حوزه سبک زندگی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سید ناصر صفوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رضوانشهر ، فرهنگ را منشاء تحول بنیادی عنوان ، و بیان کرد: خوشبختی زمانی است که فرهنگ واقعی دینی و اسلامی تقویت شود؛ فقر فرهنگی موجب بدبختی جامعه است، لذا همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت ارزش ها و باورهای دینی و مذهبی تلاش کنیم.
وی به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شبکه های مجازی با تغییر سبک زندگی در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و با ایجاد الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش آفرینی می کند ؛لذا بصیرت افزایی و روشنگری در نوجوانان نسبت به آسیب‌ها و کاربردهای این فضا حائز اهمیت است.
صفوی تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم گسترش و تحقق عدالت فرهنگی در جامعه است و دستگاه های فرهنگی باید بااستفاده از همه ظرفیت ها در شهرستان به ارائه برنامه‌ها و طرح‌ هایی با الگوی مناسب در حوزه سبک زندگی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدمهدی نژاد رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت حجاب اسلامی در جامعه از انتشار تصاویر بانوان بر روی آثار تبلیغاتی مانند بنر و پلاکارد انتقاد کرد و اظهار داشت: باید مصوبه ای از سوی شورای فرهنگ عمومی استان به شهرستان ها ابلاغ شود تا همه مراکز تبلیغاتی و چاپ خانه ها از انتشار چنین موضوعاتی خودداری کنند.

وی همچنین بر جایگزین کردن شبکه های اجتماعی داخلی برای استفاده کاربران بجای شبکه های خارجی تاکید کرد .

علم و دانش موجب نجات مردم است

همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش در این جلسه با تاکید بر علم آموزی ،بیان کرد: علم و دانش موجب نجات مردم است و باید شیوه های دستیابی به علم را دنبال کنیم.
ملاحسین خانی پور گفت: "چرا کشور های غیراسلامی پیشرفته هستند ؟ " از جمله سوالاتی است که در بین جوانان مطرح است و پاسخ این سوال این چنین است که نباید موضوعات را در هم آمیخت ؛ پیشرفت های دنیوی را نباید در داخل دین جست وجو کرد ،امانگاه ما باید همواره به قرآن باشد و برنامه های زندگی و زیستن را در قرآن جست وجو کنیم
امام جمعه اهل سنت تالش در ادامه افزود: ما مفتخریم در نظامی زندگی می کنیم که در رأس آن یک فقیه عالی قدر قرار دارد و پیرو کامل ترین دین آسمانی هستیم و همچنان که پایبند نظام و خوبی های جهان هستی هستیم، باید جامعه را در شرایط کنونی حفظ نماییم.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha