زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در هرمزگان فراهم شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: فضا برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی هرمزگان در راستای تولید کارگاهی فراهم شد.

سیدامیر امیری‌زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان به طور معمول به سبب محدودیت‌های زیرساختی تا سطح آزمایشگاهی با واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد.

وی ادامه داد: این واحدها و شرکت‌ها پس از رسیدن به مرحله تولید کارگاهی بایستی مکانی برای تولید تجاری داشته باشند و به همین علت هم باید در شهرک‌های صنعتی فضایی برای آنها در نظر گرفته شود.

امیری‌زاد اضافه کرد: در همین راستا فضایی در شهرک‌های صنعتی هرمزگان مهیا شده که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند نسبت به استقرار تجهیزات کارگاهی خود برای تولید و جهش تولید کارگاهی با کمترین میزان هزینه اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان یادآور شد: با توجه به شعار سال از ابتدای سال‌جای به دنبال اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب بودیم که تعدادی سوله‌های کارگاهی آماده شده تا به این شرکت‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: این فضاها برای شرکت‌های دانش‌بنیانی است که به مرحله کارگاهی رسیده‌اند، اکنون این امکان فراهم است که سوله ها را با هزینه‌های پایین در اختیار این شرکت‌ها قرار داد تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای تولید را در آن‌ها نصب کنند.

وی اشاره کرد: معمولاً شرکت های دانش بنیان توان مالی بالایی ندارند و این اقدام هم در راستای کمک به آن‌هاست که بتوانند با کمترین هزینه تولید داشته باشند.

ایجاد شهرک‌های فناوری در هرمزگان مطرح است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان خاطر نشان کرد: همچنین بایستی توجه ویژه ای به این شرکت ها بشود و به همین سبب از طریق سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موضوع ایجاد شهرک‌های فناوری در هیات دولت مطرح شده است.

امیری زاد افزود: مجوز احداث ۴۰ شهرک فناوری در کشور از هیات دولت اخذ شده که یکی از این شهرک‌ها در بندرعباس قرار دارد و اراضی آن هم مشخص شده است.

وی ادامه داد: اکنون منتظر تکمیل پژوهش‌های آن توسط مشاور هستیم و با تکمیل مطالعات مقدماتی و ضرورت ایجاد و مکان یابی می‌توان مجوز نهایی احداث شهرک فناوری در بندرعباس را هم اخذ کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان تاکید کرد: بدین ترتیب زیرساخت مناسبی برای واحدهای صنعتی دانش بنیان و شرکت‌های فناور آماده می‌شود تا در آن مستقر شوند که محل این زمین هم در شرق بندرعباس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها