۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85004607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس پنتاگون: تا بهار برای افزایش توان نظامی اوکراین فرصت داریم

نیویورک – ایرنا- رئیس پنتاگون در حالیکه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است خارج کردن نیروهای روسیه از خاک اوکراین در سال جاری میلادی بسیار دشوار است، می گوید تا بهار برای افزایش توان نظامی اوکراین در میدان جنگ علیه روسیه فرصت داریم.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پس از نشست وزرای دفاع کشورهای غربی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان افزود: غرب تسلیحاتی به اوکراین ارائه می کند که درحال حاضر کی یف برای موفقیت در میدان نبرد به آنها نیاز دارد.

رئیس پنتاگون گفت: می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اوکراین قابلیت لازم برای موفقیت در میدان نبرد را در اختیار دارد. فرصت ما از هم اکنون تا بهار است.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال هشدار داد: این زمان زیادی نیست و ما باید توانایی های مناسب را جمع آوری کنیم.

این در حالی است که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که اوکراین در سال جاری موفق به بیرون راندن نیروهای روسیه از خاک خود نخواهد شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در نشستی به میزبانی واشنگتن در آلمان با موضوع جنگ اوکراین به خبرنگاران گفت: "از نظر نظامی، من همچنان معتقدم که در سال جاری، بیرون راندن نظامی نیروهای روسیه از همه مناطق اشغالی در اوکراین بسیار بسیار دشوار خواهد بود."

وزرای دفاع آمریکا و کشورهای اروپایی و اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گرد هم آمدند تا در میان گفتگوها برای ارسال تانک های سنگین به کی یف، درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین گفتگو کنند.

لوید آستین از متحدان آمریکا خواست که برای حمایت نظامی از اوکراین در این "زمان حیاتی" برای کی یف، اقدام بیشتری انجام دهند.

آستین در سخنرانی خود در پایگاه رامشتاین گفت: ما باید حرکت و عزم خود را حفظ کنیم. ما باید اقدامات خود را افزایش دهیم. این یک زمان تعیین کننده برای اوکراین در یک دهه تعیین کننده برای جهان است. مردم اوکراین، کرملین و تاریخ نظاره گر ما هستند.

وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که این کشور یک بسته عظیم کمکی دیگر به کی یف به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ارائه خواهد کرد که برای اولین بار شامل خودروهای زرهی استرایکر ساخت کانادا می شود.

لوید آستین تاکید کرد: شک نکنید ما تا هرزمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha