۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85001216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی سفر می‌کند

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85001216
وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی سفر می‌کند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع کره جنوبی از ملاقات وزیر دفاع آمریکا با مقامات سئول در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که سئول و واشنگتن برای فراهم کردن مقدمات سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در حال رایزنی هستند، هدف سفر تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای رو به رشد ارتش کره شمالی است.

ناظران سیاسی تاکید کردند که دیدار آستین، در صورت تحقق، بر تقویت همکاری امنیتی سه جانبه آمریکا با متحدان آسیایی خود، کره جنوبی و ژاپن متمرکز شود، در میان پرسش هایی که در اینجا در مورد تلاش توکیو برای تسلیحات قوی تر با حمایت واشنگتن وجود دارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات دفاعی دو کشور در مورد این سفر گفت‌وگو کرده‌اند و ما نمی‌توانیم در این مرحله جزئیاتی ارائه دهیم.

تاریخ دقیق دیدار احتمالی آستین از سئول هنوز مشخص نیست، اما گمانه زنی ها مبنی بر اینکه وزیر دفاع آمریکا می تواند در اواخر این ماه پس از تعطیلات سال نو، که از شنبه تا سه شنبه آینده ادامه دارد، به سئول سفر کند.

وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهوری کره جنوبی «یون سوک یول» و همتا خود «لی جونگ سوپ»، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

آستین در این دیدار نتیجه نشست کاخ سفید بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در روز جمعه گذشته برگزار شد را توضیح دهد.

در این اجلاس، بایدن از تلاش ژاپن برای تقویت توانایی های نظامی خود بر اساس اسناد امنیتی کلیدی تازه اصلاح شده این کشور حمایت کرد. حمایت او در حالی صورت گرفت که بسیاری از مردم کره جنوبی در مورد فشار امنیتی ژاپن تردید دارند، ژاپنی که معتقدند هنوز به طور کامل تاوان اشتباهات دوران استعمار خود را نگرفته است.

دستور کار او همچنین می تواند شامل تایید مجدد تعهد امنیتی واشنگتن به کره جنوبی باشد، زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، لفاظی های خود را علیه متحدان سخت تر کرده است.

در جریان گردهمایی کلیدی حزب حاکم کره شمالی در ماه گذشته، کیم ضمن رونمایی از طرحی برای توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما و پرتاب یک ماهواره نظارتی نظامی، نیاز به افزایش تصاعدی در زرادخانه هسته‌ای کشورش را مطرح کرد و جنوب را یک دشمن «بی‌تردید» نامید.

در اوایل این ماه، وزارت دفاع کره جنوبی به رییس جمهور این کشور در مورد برنامه ای برای برگزاری بیش از سه نشست مذاکره وزارت دفاع بین متحدان در سال جاری اطلاع داد.

روسای دفاعی کشورهای متحد معمولاً در گردهمایی امنیتی منطقه‌ای به نام گفتگوی شانگریلا در سنگاپور در ماه ژوئن (خرداد) و در نشست مشورتی امنیتی سالانه خود در ماه نوامبر (آبان) ملاقات می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha