۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85001070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعفای وزیر دفاع آلمان و افزایش فشارها بر اولاف شولتس

تهران-ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز نوشت: استعفای کریسیتین لامبرشت وزیر دفاع آلمان در زمان حساسی که برلین ارسال تانک به اوکراین را بررسی می کند، اتفاق افتاد و این امر اولاف شولتس صدر اعظم را تحت فشار قرار داده تا فورا جانشینی برای او معرفی کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فایننشال تایمز افزود:کریستین لامبرشت بعد از گاف های متعدد روز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد. او که تحت فشارها از سوی اپوزیسیون محافظه کار آلمان برای استعفا بوده گفت، «تمرکز چند ماهه رسانه‌ها» بر او، جایی برای بحث کردن درباره سیاست های امنیت ملی و نظامی آلمان باقی نگذاشته است.

خروج لامبرشت از کابینه آلمان در شرایطی رخ داده که این کشور درباره ارسال تانک های لئوپارد۲ به اوکراین و اجازه به دیگر کشورها برای ارسال این تانک های ساخت آلمان به کی یف تصمیم گیری می کند. قرار بود لامبرشت امروز سه شنبه در آستانه نشست مهم حامیان بین المللی اوکراین با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت و گو کند. نشست بین المللی حامیان اوکراین روز چهارشنبه در پایگاه هوایی رامشتاین (Ramstein) در غرب آلمان برگزار می شود.

استعفای وزیر دفاع آلمان و افزایش فشارها بر اولاف شولتس

سیاستمداران آلمانی به شولتس هشدار داده اند که فورا برای تعیین جانشین وزیر دفاع اقدام کند. آنها می گویند تردید در این زمینه وجهه خوبی برای آلمان نخواهد داشت.

اما شولتس ممکن است برای یافتن جانشین وزیر دفاع با مشکلاتی مواجه باشد.

از بین ۲۰ وزیر دفاع آلمان از جنگ جهانی دوم به این سو، فقط یکی از آنها هلموت اشمیت به مقام صدر اعظمی رسید.

جانشینیان احتمالی وزیر دفاع مستعفی آلمان چه کسانی هستند؟

اوا هوگل (Eva Högl) کمیسر پارلمانی نیروهای مسلح و فرد محبوب سربازان آلمانی یکی نامزدهای احتمالی برای جایگزینی لامبرشت است که در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ خواستار افزایش سه برابری وعده ۱۰۰ میلیارد یورویی صدر اعظم برای ارتش آلمان (بوندس وهر) و رساندن آن به میزان ۳۰۰ میلیارد یورو شد. او با این حال درباره ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین محتاطانه سخن گفته است.

سیمته مولر (Siemtje Möller) سخنگوی سیاست دفاعی پارلمان و لارس کلینگ بیل (Lars Klingbeil)، یکی از رهبران حزب سوسیال دموکرات نیز از جانشینان احتمالی لامبرشت هستند. به نظر می رسد کلینگ بیل درک خوبی از نگرانی های نظامیان آلمانی دارد.

رسانه های آلمانی همچنین از ولفگانگ اشمیت، رئیس دفتر صدراعظم، و هوبرتوس هِیل (Hubertus Heil)، وزیر کار، به عنوان رقبای احتمالی نام برده اند.

فایننشال تایمز نوشت: اما شولتس همچنین متعهد به حفظ برابری زن و مرد در بین وزیرانش است و بر اساس این منطق، او ممکن است یک زن را به عنوان جانشین لامبرشت معرفی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha