حزب سوسیال دموکرات آلمان: برلین باید رهبر امنیت اروپا شود

تهران-ایرنا- حزب سوسیال دموکرات آلمان که اولاف شولتز از آن حزب بر کرسی صدراعظمی آلمان تکیه زده است با ارائه طرحی در مورد سیاست خارجی این کشور اعلام کرد، آلمان باید نقش رهبری امنیت اروپا را برعهده بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در طرح جدید سیاست خارجی آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، این حزب خواستار ایفای نقش رهبری آلمان برای تضمین امنیت در اروپا شد.

لارس کلینگ بیل رئیس حزب سوسیال دموکرات در برلین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که جنگ روسیه علیه اوکراین یک نقطه عطف تاریخی برای آلمان و اروپا بوده است.

وی تاکید کرد: امروز در جهان و اروپا این انتظار وجود دارد که آلمان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرد.

کلینگ بیل توضیح داد: زمان آن فرا رسیده است که تا حدودی از سیاست خویشتن‌داری خود دست بکشیم و با قدرت بیشتری نقش رهبری را بر عهده بگیریم. رهبری به معنای سرپیچی از دیگران نیست. این موضوع برای ما به معنای یک رویکرد مشارکتی است که نقش قوی‌تری در هدایت دستور کار امنیتی و سیاست خارجی ایفا می‌کند.

سند سیاست خارجی جدید سوسیال دموکرات‌ها از تعهدات ائتلاف حکومتی برای افزایش قابل توجه بودجه دفاعی، مدرن‌سازی نیروهای مسلح آلمان و برآورده ساختن هدف ناتو مبنی بر صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور برای دفاع حمایت می‌کند.

در این سند ۲۵ صفحه‌ای، سیاست دیرینه حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان در قبال روسیه را اشتباه خواند و عادی‌سازی روابط با مسکو در شرایط فعلی را رد کرده است.

بر اساس این سند، پایبندی به این فرض که وابستگی متقابل اقتصادی به دموکراتیزه شدن و ثبات روسیه در دراز مدت کمک خواهد کرد، اشتباه بود و این سیاست، آلمان را از نظر انرژی به روسیه وابسته کرد.

حزب سوسیال دموکرات در این سند اعلام کرد: تا زمانی که رژیم پوتین به دنبال هدف امپریالیستی خود یعنی فتح و سرکوب دولت‌های مستقل است، عادی‌سازی روابط با روسیه به هیچ شکل امکان‌پذیر نیست.

در این سند آمده است: در دراز مدت، آلمان در هدف نظم امنیتی مشترک در اروپا سهیم است و دستیابی به این هدف تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه مجدداً به این موضوع علاقه نشان دهد و اصول نظم مبتنی بر قوانین را بپذیرد.

کلینگ بیل گفت: سند جدید سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات در ماه‌های آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت و مبنای تصمیم‌گیری در کنفرانس این حزب در اواخر سال جاری خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha