امدادرسانی به بیش از ۱۰۰ نفر در محورهای استان یزد

یزد- ایرنا- مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد از امدادرسانی به بیش از ۱۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در محورها در پی بارش برف و گیر افتادن خودروها در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اقبالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با آغاز بارش سنگین برف و کولاک در جاده‌های مواصلاتی استان در این مدت با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر به بیش از ۳۰ خودروی گرفتار در جاده‌های مواصلاتی امدادرسانی شد.

شهروندان از رفتن به ارتفاعات و روستاها خودداری کنند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنندوی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با امداگران ادامه داد: ۲۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۶ تیم عملیاتی با استفاده از پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو کمک‌دار در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به ۱۰۶ نفر حادثه دیده از برف و باران پرداختند.

این مسئول تصریح کرد: با آغاز بارش باران و برف و کولاک در سطح استان یزد امدادگران و نجات‌گران این جمعیت به حالت آماده‌باش و اقدام به امدادرسانی به متاثران از بارش‌ها در محورهای مواصلاتی و امدادرسانی به استان در آمدند.

اقبالی گفت: همچنین با آب گرفتگی در روستای شمس آباد ابرکوه و آب گرفتگی در یکی از مدارس شهرستان بهاباد امدادگران و نجاتگران هلال احمر با استفاده از موتور پمپ و کف کش مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل شدند.

وی اظهار کرد: همشهریان از رفتن به ارتفاعات و روستاها خودداری کنند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

امدادرسانی به بیش از ۱۰۰ نفر در محورهای استان یزد

شهروندان برای دیدن برف به سمت ییلاقات نروند تا گرفتار حوادث ناگوار نشوندوی در پایان بیان کرد: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح جاده ها ادامه دارد.

همچنین رییس پلیس راه استان یزد از مسدود شدن تمام راه‌های ییلاقی این استان بعلت بارش سنگین برف خبر داد.

سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" روز سه‌شنبه به ایرنا گفته بود: بارش برف که از نیمه شب دیشب در استان آغاز شده موجب مسدود شدن محورهای ییلاقی و روستایی به خصوص در شهرستان تفت شده است.

وی با بیان اینکه محورهای اصلی استان با همکاری پلیس راه و راهداری استان باز است و رفت و آمد جریان دارد افزود: در حال حاضر مناطق ییلاقی نیر، سخوید، پشتکوه، بیداخوید، سعید آباد، علی آباد، ندوشن و کوشک مسدود است.

وی از شهروندان خواست برای دیدن برف به سمت ییلاقات نروند تا گرفتار حوادث ناگوار نشوند.

بارش برف در برخی مناطق استان ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha