فرهنگ غنی قشم سرمایه اجتماعی برای وحدت و همدلی شیعه و سنی است 

قشم - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فرهنگ غنی ساکنان بومی این جزیره در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز ظرفیت و سرمایه اجتماعی بسیار خوبی برای وحدت و همدلی شیعیان و اهل سنت است.  

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دیدار با مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: تلاش و هزینه کردن برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در حقیقت سرمایه گذاری برای رفع مشکلات جوانان و نوجوانان در آینده و جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی در منطقه است.

وی با بیان اینکه تلاش ها و برنامه های خوبی در مسیر اعتلای فرهنگ در سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است، افزود: باید با تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا، زمینه برای حضور نسل های جدید در عرصه های اجتماعی فراهم کنیم.

فرهنگ غنی قشم سرمایه اجتماعی برای وحدت و همدلی شیعه و سنی است 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای نتیجه گرفتن از فعالیت های فرهنگی در این جزیره، باید تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف در کنار یکدیگر و براساس یک پیوست فرهنگی مورد تایید نظام جمهوری اسلامی، فعالیت و نقش آفرینی کنند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین هادی اکبری، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با قدردانی از حمایت ها و اقدامات فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: خوشبختانه نتیجه تلاش های خوبی در عرصه های فرهنگی انجام شده و وحدت بی مانندی را در جزیره قشم شاهد هستیم.

فرهنگ غنی قشم سرمایه اجتماعی برای وحدت و همدلی شیعه و سنی است 

براساس این گزارش، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام حج، برای برقراری حداقل یک پرواز مستقیم از مبدا جزیره قشم برای سفر حجاج برنامه ریزی شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha