۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 84994466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور

تهران- ایرنا- دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: موضوع «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه آتی این شورا، بررسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، صابر اکبری خضری با اعلام این خبر اظهارداشت: نبود موضع راهبردی مشخص نسبت به حکم‎رانی فرهنگی در عرصه موسیقی، باعث شده تا ظرفیت‌های این عرصه در ابعاد گوناگون شکوفا نشود.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور رسالت خود را تقریب شکاف میان فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی می‌‎داند، طی چند ماه گذشته، فرایند کارشناسی مفصّل و دقیقی را با همراهی نهادهای مختلف رسمی و عمومی، کنشگران و پژوهشگران این عرصه به انجام رسانیده است که ماحصل این کار با عنوان «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه آتی شورا بررسی شده و بعد از اصلاحات نهایی، به تصویب خواهد رسید.

اکبری خضری افزود: این بیانیه راهبردی، مبنای برنامه‌‎ریزی‌های بعدی و طراحی اقدامات مختلف در حوزه موسیقی خواهد شد که پیگیری اجرایی شدن آن نیز به صورت مرتب توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی انجام شده و به اطلاع اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم خواهد رسید.

دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: امیدواریم با نهایی شدن این بیانیه راهبردی، پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در نهایت موضع راهبردی نظام فرهنگی کشور در عرصه موسیقی و بایسته‌های آن در نسبت با نهادهای فرهنگی مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha