۲ مصوبه فرهنگی استان یزد، آماده افتتاح با حضور رییس جمهور است

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در اولین سفر رییس جمهور به استان سه مصوبه فرهنگی به تصویب رسید که ۲ پروژه در مراحل پایانی قرار داشته و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

احسان عابدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان یزد، سه مصوبه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت که مصوبه اول اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تالار مرکزی یزد بود .

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و تمام این مبلغ جذب و هزینه شد و اکنون پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مصوبه بعدی اختصاص ۱۶.۵ میلیارد تومان برای ۲ پروژه مجتمع فرهنگی هنری بافق و مجتمع فرهنگی و هنری مروست بود که ۱.۵ میلیارد تومان آن متعلق به مجتمع بافق بود که تأمین و جذب شد و پروژه تکمیل و آماده افتتاح و بهره برداری است.

به گفته وی مابقی این اعتبار، تامین مبلغ پنج میلیارد تومان به عهده سازمان مدیریت بود که تامین و جذب و هزینه شد و مجتمع در حال تکمیل شدن است.

عابدی ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان دیگر آن قرار بود توسط خیرین منطقه تامین شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و لذا ۱۰ میلیارد دیگر برای تکمیل مجتمع مروست باید اختصاص پیدا کند.

وی اظهار داشت: مصوبه سوم هم اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) و سایر مجتمع ها بود که هنوز عدد و رقمی تخصیص نیافته و لذا امیدواریم در سال جاری تخصیص یابد تا این مجتمع های نیمه تمام تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهور ۲۲ و ۲۳ دیماه میهمان مردم استان یزد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha