۱۷ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۰۳
کد خبر: 84991806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

تهران- ایرنا- شایعه فسخ قرارداد سرمربی تیم فوتبال استقلال صبح امروز(شنبه) منتشر شد و هرچند مرد پرتغالی در دست کم دو بازی اخیر نتایج بدی گرفته اما بعید است که مدیریت استقلال در مقطع کنونی و باتوجه به دیدار حساس جام حذفی، ضرب‌الاجلی برای مرد پرتغالی صادر کند.

به گزارش ایرنا، استقلال در تبریز مستحق شکست بود. این تیم نمایشی بدون برنامه و هدف را به اجرا گذاشت و به عبارت ساده‌تر حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت دو بر صفر شکست خورد.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی این تیم در این شکست نقشی پررنگ‌تر از سایرین دارد. او به عنوان نفر اول کادر فنی باید مسئولیت این باخت را بر عهده بگیرد و تلاش کند تا تیمش را به سطحی از آمادگی برساند که در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

خبر جعلی که رسمی نبود

خبر فسخ قرارداد ریکاردو ساپینتو با باشگاه استقلال به دور از واقعیت بود. در لحظاتی که سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان در رختکن مجموعه ورزشی انقلاب با بازیکنانش جلسه فنی برگزار کرده بود، این خبر جعلی به نقل از یک پایگاه خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که «ساپینتو با استقلال فسخ کرد!»

اگرچه خبر منتشر شده با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله داشت اما باشگاه استقلال واکنشی نشان نداد. دلیل آن هم کاملا مشخص و قانع کننده بود؛ «وقتی رسانه رسمی این خبر را منتشر نکرده، چرا باید واکنش داشته باشیم، باشگاه استقلال نباید به هر خبری که فضای مجازی پخش می‌کند واکنش انجام دهد.»

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

حق اشتباه نداریم

ساپینتو بابت باخت به تراکتور ناراحت و عصبانی بود. او امروز زودتر از همیشه به محل تمرین استقلال رفت. پیش از اینکه با بازیکنانش دیدار کند، با دستیارانش جلسه‌ای را برگزار کرد و هر کدام از آنها گزارشی که بابت آنالیز استقلال آماده کرده بودند را در اختیار وی قرار دادند.

مرد پرتغالی بعد به رختکن رفت و برای بازیکنانش حرف زد و خطاب به آنها گفت: بد بودیم، خیلی بد، شکست تلخی بود اما باید هر کدام از ما مسئولیت این باخت را قبول کنیم و برای بازی جام حذفی آماده شویم. در جام حذفی حق اشتباه نداریم.

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

بازگشت فتح‌الله‌زاده به ایران

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال که برای دریافت پول اللهیار صیادمنش به ترکیه سفر کرده است، تا ساعاتی دیگر به ایران باز خواهد گشت. او طی ۲۴ ساعت گذشته با معاونانش مشورت کرده و گرچه از شکست تیمش به شدت ناراحت است اما هیچ تصمیمی برای قطع همکاری با مربی پرتغالی این تیم نگرفته است و البته که قصد ندارد ریکاردو ساپینتو را کنار بگذارد.

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

هیئت مدیره و حمایت از ساپینتو

نشست هیئت مدیره باشگاه استقلال فردا در ساختمان خیابان علامه جنوبی برگزار خواهد شد. مدیران ارشد آبی‌پوشان گردهم جمع خواهند شد تا پیرامون شرایط باشگاه به بحث و تبادل نظر بپردازند. به طور حتم اولین و مهم‌ترین موضوعی که در این نشست مطرح شود ناکامی و نتایج نه چندان موفق استقلال در هفته‌های اخیر خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نباید از برآیند این جلسه انتظار داشته باشیم که اولتیماتومی برای ریکاردو ساپینتو صادر شود زیرا زمان زیادی تا بازی دوباره با تراکتور در جام حذفی باقی نمانده و مدیران استقلال به خوبی می‌دانند در این مقطع زمانی هر واکنشی به جز حمایت می‌تواند چه تبعات سنگینی برای تیمشان به همراه داشته باشد. استقلالی‌ها حمایت را در دستور کار قرار می‌هند و شاید چند خط بیانیه‌ هم صادر شود!

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

مدیرعامل و ساپینتو رخ به رخ

گفته می‌شود قبل از بازی استقلال و تراکتور در جام حذفی جلسه‌ای میان فتح‌الله‌زاده و ریکاردو ساپینتو برگزار خواهد شد. مدیرعامل و سرمربی استقلال رخ به رخ مقابل هم خواهند نشست تا درباره خیلی از مسائل حرف بزنند.

مدیرعامل استقلال در این مدت تلاش کرده تا بستر لازم را برای موفقیت استقلال فراهم کند. او بخشی از مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی را پرداخت و زمین تمرین مناسبی را فراهم کرده تا آبی‌ها بدون حاشیه و در آرامش برنامه‌های آماده‌سازی خود را دنبال کند. در جلسه پیش رو، احتمالا فارغ از حمایت، فتح‌الله‌زاده تذکراتی را هم به ساپینتو خواهد داد!

نه فسخ نه اولتیماتوم، اما ساپینتو حق اشتباه ندارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha