ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین جهاد تبیین است

چابهار- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین جهاد تبیین؛ برگزاری یادواره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به این حوزه است و در کنار همه کارها باید این موارد مهم را انجام دهیم.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا رحمدل بامری در نشست برنامه ریزی برای برگزاری یادواره شهید میرحسینی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر جا مسیر زندگی را فراموش کنیم شهدا راه را به ما نشان می‌دهند اظهارداشت: ما در جبهه های مختلف در حال مبارزه هستیم و باید آثار عملیاتی آنها در همه جا مشخص باشد.

وی تصریح کرد: زادگاه سبیل اخلاقی خردسال ترین شهید دوران دفاع مقدس(اهل سنت) کشور در نیکشهر است باید برنامه ریزی شود برای آن یک یادواره بزرگ و استانی بگیریم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: شهید قاسم سلیمانی با همه درجات و جایگاهی که داشت ولایتمدار بود و به عنوان حاج قاسم و سرباز ولایتمدار شناخته می شود.

جواد سپاهی افزود: برخی از خصوصیات شهید سلیمانی صفت ولایتمداری داشت و شجاعت و اخلاقی بودن و نظامی بودن را در زندگی خود داشت و الگوی مناسبی برای زندگی بود.

مسوول نهاد نمایندگی در امور اهل سنت منطقه چابهار بیان کرد: یادواره شهدا در شهرهای مختلف در طول سال برگزار می‌ود باید این برنامه ها به گونه‌ای طراحی و برگزار شود تا مفید برای قشرهای مختلف باشند.

جواد عبدالهی افزود: در یادواره ها باید به سمت و سوی کار فرهنگی، افکار شهدای استان، شخصیت شهید برویم و نقش شهدا در جنگ و برقراری امنیت و موارد مختلف زندگی شهید را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی چابهار نیز اظهارداشت: تاثیرگذاری یادواره شهدا باید هر روز بیشتر از گذشته باشد و یادواره‌ها باید هویت بخشی باشند.

عُمر بلوچ افزود: یاد کردن شهدا در هر برنامه ای از وظایف مسوولان است.

امام جمعه اهل سنت روستای عورکی چابهار نیز گفت: باید روی دانش آموز و معلم نظارت بشود تا تفکر آنها انقلابی و به سمت و سوی شهدا باشد.

مولوی عبدالرحمن ترنجزر افزود: مردم باید واقعی انقلابی باشد و در دل آنها یاد شهدا باشد و در هر جا هم همین باشند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران چابهار و کنارک نیز افزود: برای تجلیل از خانواده شهدا و رفتن به خانه خانواده شهدا مسوولان و مردم دریغ نکنند

ملیحه رضایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های دانشجویان و نسل جدید در یادواره شهدا ضروری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha