وصیت‌نامه سردار دل‌ها چراغ راه تمام نسل‌ها در ایران است

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان اینکه وصیت‌نامه سردار دل‌ها یک ولایت‌نامه است گفت: بند بندِ این وصیت‌نامه می‌تواند میثاق‌نامه و چراغ راه تمام نسل‌ها در ایران باشد.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (چهارشنبه) در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد. در این مراسم سردار یزدی عضو سابق هیئت رییسه فدراسیون جانبازان، سردار داود آذرنوش، سیدمحمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون ورزش نابینایان، عبدالحمید احمدی، سیدمحمد پولادگر نائب رییس کمیته ملی پارالمپیک و معاون وزیر ورزش، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، حسین رضازاده قهرمان المپیک و شماری از مدال‌آوران جهانی و پارالمپیک حضور داشتند.

در این مراسم از ورزشکارانی که مدال خود را تقدیم این سردار مقاومت کردند تجلیل شد. 

همچنین از هاشمیه متقیان، روح‌الله رستمی، حامد امیری، سعید افروز و پیمان نصیری که مدال‌هایشان را به سردار دل‌ها تقدیم کردند، تجلیل شد.

سیدمحمدشروین اسبقیان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت در ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ گفت: سردار سلیمانی نه جان فدای ایران بلکه جان فدای جهان اسلام بود. اگر به پیام‌های وصیت‌نامه ایشان دقت شود مشخص است باید بگویم ولایت‌نامه است نه وصیت‌نامه.

وی ادامه داد: تمام پیام‌های وصیت نامه پیروی از ولایت فقیه و مقام معطم رهبری است و این برجسته‌ترین بخش ولایت‌نامه این شهید بزرگوار است. برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید زیرا این خیمه خیمه رسوال الله است. تمام هدف دشمنان آسیب زدن به خیمه است. سردار دل‌ها شهدا را محور عزت و کرامت ما می‌دانست. خیلی مهم است که فرزندان ما با روش و مسلک شهدا آشنا شوند.

اسبقیان تصریح کرد: غم دوری سردار دل‌ها فراموش شدنی نیست و به عنوان یک بسیجی مطمئنم که رزمندگان انتقام سختی از جلادان آمریکایی خواهند گرفت.

سردار یزدی: سردار دل‌ها نماد چهار دهه فداکاری است

سردار محمدرضا یزدی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران دیگر میهمان این مراسم بود. وی گفت: حاج قاسم باور قلبی به سخنان خود داشت و پذیرفته بود که سرباز وطن است. این شهید بزرگ اگر می‌گفتند که آرزوی شهادت برای ایران دارند شعار نداد بلکه در تمام جبهه‌ها ماند و در نهایت فدای ملت شد.

وی ادامه داد: شهادت مقام و منزلتی بود که به پاداش آن زندگی زیبا به او داده شد. سبک زندگی و تفکر وی به گونه‌ای بود که می‌تواند کشور را به بالاترین قله توسعه برساند.

یزدی یادآور شد: شهید سلیمانی برای دفاع از کشور در میدان بود و تا آخرین لحظه زندگی از این کار دست نکشید و تاریخ دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت بر فداکاری ایشان در چهار دهه صحه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه سیره شهدا چراغ راه ایران اسلامی است گفت: باید نسل جدید را با روش، مرام و مسلک شهدا آشنا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha