۲ منطقه مناسب گردشگری عشایری در بروجرد وجود دارد

بروجرد - ایرنا - رییس امور عشایر بروجرد گفت: ۲ منطقه عشایری کولیدر و آبسرده از ظرفیت مطلوب و مناسبی برای رونق گردشگری عشایری وجود دارد که با توجه به رویکرد سازمان امور عشایری باید مورد توجه قرار بگیرد.

" نوراله مصطفی نژاد " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان امور عشایری کشور در راستای ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر که معیشت آنها فقط به دام و مرتع وابسته نباشد گردشگری عشایری، توجه به صنایع دستی و گیاهان دارویی را در اولویت قرار داده و در همین راستا در شهرستان بروجرد نیز برنامه هایی برای رونق گردشگری عشایری در کانون های عشایری کولیدر، آبسرده؛ گردکانه و هفت چشمه اجرا می شود.

وی افزود: مسئله گردشگری عشایری در سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان بروجرد، مطرح شد که مورد استقبال و موافقت قرار گرفت، با توجه به اینکه ۳۵ درصد صنایع دستی در کشور توسط جامعه عشایری تولید می شود با فراهم کردن زمینه گردشگری عشایری می توان رونقی در سفره های محلی این افراد ایجاد کرد.

رییس امور عشایر بروجرد با اشاره به اینکه امسال ۱۲ گردشگر از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، ونزولا و قبرس از مناطق عشایری بروجرد بازدید داشتند، بیان کرد: ورود گردشگر به مناطق عشایری می تواند در زمینه فروش برخی تولیدات عشایری موثر باشد.

مصطفی نژاد اضافه کرد: سادگی و بی آلایشی زندگی عشایر از جمله دامپروری در مرتع و چرای آزاد، شیردوشی، تهیه ماست، دوغ، کره، پنیر، صنایع دستی عشایر مورد توجه گردشگران قرار گرفت، مشک زنی استفاده از غذای سالم، پخت نان و همگونی پوشش و لباس زنان عشایر با طبیعت از دیگر جاذبه هایی بود که از سوی گردشگرانی که به مناطق عشایری بروجرد سفر کرده بودند، عنوان شد.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایری شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha