الحشد الشعبی عراق ۷ هزار راکت و بمب را جمع آوری کرد

تهران - ایرنا - سازمان الحشد الشعبی عراق از جمع‌آوری ۷ هزار راکت و بمب در چارچوب پاکسازی منطقه دشت نینوا از بقایای سلاح ها و مهمات برجای مانده از دوره فعالیت گروه تروریستی داعش در این منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که تیپ ۳۰ نیروهای الحشد الشعبی توانست بیش از ۷ هزار راکت و بمب را در مناطق مختلف دشت نینوا جمع آوری و آنجا را پاکسازی کند.

در این بیانیه آمده است که جمع‌آوری این مواد منفجره و مهمات برجای مانده از دوره فعالیت گروه تروریستی داعش و عملیات پاکسازی از دو هفته پیش به درخواست اهالی منطقه آغاز شده بود.

بقایای مهمات و سلاح های برجای مانده از گروه تروریستی داعش همچنان در نقاط مختلف عراق وجود دارد و نیروهای الحشد الشعبی در کنار سایر نیروهای مسلح عراق در حال پاکسازی آنها هستند.

عراق در پی سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

با این حال بقایای عناصر داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در مناطق دور افتاده شمال، شرق و غرب این کشور هستند.

استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون های فعالیت و تحرک بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha