صنایع و معادن مهریز سهم خود را برای توسعه شهرستان پرداخت کنند + فیلم

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: صنایع و معادن طبق مقررات سهم خود را برای توسعه فرهنگی، عمرانی و اجتماعی شهرستان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد امین بیدکی روز یکشنبه در نشست مشترک برخی از مسئولان با خبرنگاران شهرستان افزود: طبق ماده ۴۳ قانون ششم توسعه، معادن و صنایع معدنی علاوه بر عوارض آلایندگی تا یک درصد از فروش خود را باید برای عوارض آسیب‌های عمومی پرداخت کنند که این امر هنوز در این شهرستان اجرا نمی‌شود.

وی به اهمیت همکاری متولیان معادن و صنایع در این خصوص مهم اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و ورزشی در شهر اگر سهم معادن و صنایع پرداخت شود خیلی از مشکلات مرتفع و موجب ارتقای خدمت به مردم و جوانان است .

این مسئول اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهای درآمد پایدار شهرداری و شورای اسلامی شهر، سهم صنایع و معادن است که امیدواریم با همکاری مسئولان این مسئله که مطالبه مهم است در منطقه محقق شود.

بیدکی ارتقای درجه شهرداری مهریز از هفت به هشت را مدیون تلاش مجموعه فعالان این اداره و همه افرادی ذکر کرد که در کنار شورای اسلامی شهر برای خدمت به مردم ماموریت خود را انجام می‌دهند.

وی یکی از مهمترین مطالبات شهروندان را ساماندهی جاده اصلی و همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام و ورودی اصلی شهر ذکر کرد که به همکاری مسئولان استان و اختصاص بودجه نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر مهریز به موقعیت خاص منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده اصلی کشور اشاره کرد و گفت: برای زیبا سازی شهر و وودی آن به همکاری مسئولان استان نیاز است که امیدواریم محقق شود.

همچنین رییس اداره ثبت احوال مهریز گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار سند تولد مردم شهرستان در این اداره ثبت و بایگانی شده و در ۹ ماهه امسال ۹۵۳ مورد ولادت جدید صورت گرفته است.

مهدی مصدق افزود: در این مدت ۱۲۰ مورد ازدواج و ۳۳ مورد طلاق توسط دفاتر مرتبط در شهر و مناطق روستایی مهریز ثبت شده است.

وی اظهار کرد: امسال ۷۱۶ موردکارت ملی هوشمند درخواست و هم‌اکنون یک هزار و ۲۰۰ کارت آماده تحویل به شهروندان است.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان مهریز نداشتن آرامستان متمرکز است و این موجب نداشتن آمار دقیق افراد متوفی است.

مصدق بیان کرد: برای ایجاد آرامستان متمرکز تاکنون با همکاری برخی از دستگاه‌های مسئول در شهرستان جلساتی برگزار شده و امیدواریم این موضوع مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: داشتن آمار دقیق ولادت و فوت نقش مهمی در کمک به مسئولان در برنامه ریزی برای شهرستان است که هم‌اکنون دچار مشکل هستند.

همچنین رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهریز گفت: ساماندهی جاده اصلی مهریز به یزد و ورودی شهرستان جزو مطالبه مهم مردم است.

علی محمد باغبان افزود: در این خصوص تاکنون پیگیری‌های لازم توسط این اداره و برخی مسئولان و دستگاه‌ها صورت گرفته و امیدواریم با اختصاص بودجه مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه جاده یزد به مهریز جاده اصلی کشور و دروازه جنوبی استان یزد محسوب می‌شود تعریض و ساماندهی آن را خواستار شد.

این مسئول بیان کرد: بخشی از آسفالت جاده اصلی مهریز به یزد به پایان رسیده و طرح تا پایان ادامه دارد و نقش مهمی در رفاه حال مردم و مسافران دارد .

باغبان تصریح کرد: تامین روشنایی جاده مهریز به یزد و بالعکس جزو مطالبات دیگر مهم شهروندان و مسافران این مسیر کشوری و پرتردد است.

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد و در معادن مهریز در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی تاکنون طبق آمار موجود زمینه اشتغال ۴۶۳ نفر فراهم شده و برای ارتقای آن با همت بخش‌خصوصی و پیگیری اقدام صورت می‌گیرد .

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳ درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود و در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد و یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد ؛ ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت، این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha