آیین نکوداشت آیت اله سیدعلی شفیعی و ۲ فرزندش در دزفول برگزار شد

دزفول-ایرنا- آیین نکوداشت آیت الله سیدعلی شفیعی و ۲ فرزندش روز پنجشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه دزفول روز پنجشنبه در این آیین در حسینیه ثارالله دزفول با بیان اینکه عالم دین در منظر آموزه های دینی مقامی والا دارد، گفت: این عالم وارسته سالها در منبر و محراب به تدریس، نشر احکام الهی و نورانی اهل بیت اهتمام داشته و دارد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: آیت الله شفیعی عالمی زمان شناس است که با درک نیازهای فقهی و فرهنگی جامعه با تلاش و کوشش علمی و منش اخلاقی تشنگان زلال معارف را سیراب کرده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول از آیت الله شفیعی برای اجابت برگزاری چنین برنامه ای قدردانی کرد و گفت: برگزاری این برنامه تکلیفی بود که بر خود احساس کردم و چنین برنامه ای با وجود کاستی‌های فراوان موفق به انجام آن شدیم.
وی ادامه داد: آیت الله شفیعی شخصیتی است که سراسر عمر پربرکتش را در خدمت به دین ولایت و مردم صرف کرده است.
امام جمعه بیان کرد: عنایت رهبری در رجعت پیکر فرزند شهید آیت الله شفیعی و ارسال پیام لطف و تسلیت، سندی افتخارآمیز برای معظم له است .

دبیر ستاد نکوداشت علما و نخبگان دزفول نیز گفت: این ستاد مردمی فصلی نو در کنشگری فرهنگی شهرستان و کشور به حساب می آید زیرا مطابق آنچه اتفاق افتاده و بناست رقم بخورد برای اعتلای فرهنگ دینی قومی قدم برمی دارد.
حجت الاسلام مهدی زارع افزود: این مجموعه مردمی با تعاملی خاص با نهادهای حاکمیتی برگزاری چنین برنامه های فرهنگی، گفتمان تکریم و معرفی افرادی که در شاخص های مختلف می توانند اسوه و الگوی مردم باشند را مورد هدف قرار داده است .
وی افزود: تشکیل چنین ستادی ابتکار بسیج جامعه مهندسان شهرستان دزفول است که از یکسال و نیم پیش کار خود را شروع کرده و از حماتیهای مادی معنوی افراد زیادی بهره مند شده است.
حجت الاسلام زارع اضافه کرد: این ستاد در گام نخست نکوداشت حجت الاسلام خسروپناه و اکنون نکوداشت آیت الله شفیعی و ۲ فرزند ایشان را برگزار کرده است.
دبیر ستاد نکوداشت علما و نخبگان دزفول بیان کرد: نزدیکی این تاریخ به سالگرد عملیات کربلای چهار و شهادت فرزند ایشان است که مورد قبول آیت الله شفیعی قرار گرفت.
وی از امام جمعه دزفول، فرمانداری، شهردار، سازمان اوقاف، دانشگاه ها و انجمن مفاخر کشور که برای برگزاری این برنامه پشتیبانی کردند قدردانی کرد .

آیت الله سیدعلی شفیعی در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی در خانواده ای از سادات روحانی وارسته و خوشنام متولد شد.
ایشان علاوه بر ده ها سال تدریس در حوزه و دانشگاه، بیش از ۸۰ کتاب به زبان های عربی و فارسی در زمینه های گوناگون علمی ک اجتهادی نگاشته که بیش از ۴۰ کتاب ایشان به چاپ رسیده و برخی از این کتاب‌ها بارها انتشار یافته اند .
آیت الله سیدعلی شفیعی پس از طی کردن دروس مقدماتی در اهواز در سن ۲۰ سالگی یعنی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۷ در محضر اعاظم حوزه علمیه نجف با تلاش و جدیت به تحصیل علوم دینی پرداخته و در سن ۳۵ سالگی به ملکه اجتهاد رسید.
نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، ریاست دستگاه قضایی استان خوزستان و نمایندگی مردم خوزستان از دور دوم مجلس خبرگان رهبری تاکنون از مسوولیت های آیت الله شفیعی است.
حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی فرزند آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان اسفندماه ۱۴۰۰ به رحمت ایزدی پیوست.
سید مرتضی شفیعی فرزند دیگر آیت الله شفیعی نیز چهارم دیماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار به ورجه رفیع شهادت نائل شد.

قرائت پیام رییس قوه قضاییه در خصوص برگزاری این نکوداشت توسط امام جمعه دزفول، قرائت پیام آیت الله سیداحمد جنتی رئیس مجلس خبرگان، پخش مستندی از زندگی آیت الله شفیعی و شعرخوانی علی زارعی رضایی از دیگر برنامه های این آیین بود.

دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز پیام همدلی خود را برای برگزاری این نکوداشت اعلام کرد.

عباس صفریان فر مدیر سازمان آب و برق خوزستان، مدیر کل مناطق نفتخیز جنوب و مدیرعامل شرکت فناور آب غدیر خوزستان نیز پیام و بیانیه ای برای این نکوداشت صادر کردند.

آیین نکوداشت آیت الله شفیعی با حضور آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) و محمود شالویی رئیس انجمن مفاخر کشور، مدیرکل ارشاد خوزستان و دیگر شخصیت های لشکری و کشوری حضور داشتند.

رونمایی از سه عنوان کتاب از دیگر برنامه های این آیین بود.

آیین نکوداشت آیت اله سیدعلی شفیعی و ۲ فرزندش در دزفول برگزار شد

در حاشیه این آیین آثار آیت الله سیدعلی شفیعی برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha