فرماندار ویژه شهریار: ظرفیت کمپ معتادان متجاهر این شهرستان افزایش می یابد

شهریار- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: سهمیه این شهرستان از کمپ ترک اعتیاد اخوان حداکثر ۵۰۰ نفر است که در تلاش هستیم با مشارکت شهرداری ها این ظرفیت ۸۰۰ نفر دیگر اضافه شود.

امیر عباس شفیع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپ اخوان مرکز ماده ۱۶ جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر غرب استان تهران محسوب می شود.

وی یادآورشد: معتادان متجاهر به مدت ۶ ماده در این کمپ ها علاوه بر طی دوران درمان، به حرفه آموزی، اشتغال و کسب درآمد مشغول می شوند.

شفیع زاده اظهار داشت: هم اکنون سهمیه شهرستان شهریار از این کمپ حداکثر ۵۰۰ نفر است در حالی که این رقم با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، برای پوشش دادن تمامی افراد این شهرستان کافی نیست.

  فرماندار ویژه شهریار: ظرفیت کمپ معتادان متجاهر این شهرستان افزایش می یابد

فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: در همین راستا بنا داریم تا با استفاده از ظرفیت شهرداری های این شهرستان، ظرفیت و تجهیزات کمپ خاوران را افزایش دهیم تا برای ۸۰۰ نفر دیگر علاوه بر سهمیه تعیین شده امکان حضور فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو بناست یکی از سوله های این کمپ تجهیز، سیستم گرمایشی نصب و تخت به تعداد مورد نیاز در آن نصب و راه اندازی شود.

شفیع زاده به تدابیری که در گذشته برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب های شهرستان در فصل سرد سال انجام می شد، اشاره کرد و ادامه داد: شهریار گرمخانه ای با ظرفیت ۲۰۰ نفر در شهرک شاهد دارد که افراد بی خانمان می توانند از ظرفیت آن برای اقامت شبانه، استحمام و خواب استفاده کنند.

ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن (اصلاحی مصوب ۱۳۸۹/۰۵/۰۹) -

معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان مذکور در دو ماده (۴) و (۸) فاقد گواهی موضوع ماده (۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

تمدید مهلت برای یک دوره سه‌ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است. با گزارش مراکز مذکور و بنابر نظر مقام قضایی، چنانچه معتاد آماده تداوم درمان طبق ماده (۱۵) این قانون باشد، تداوم درمان وفق ماده مزبور بلامانع می‌باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha