۳ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84979360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶ تجاوز جدید ائتلاف سعودی به یمن

۳ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳
کد خبر: 84979360
۸۶ تجاوز جدید ائتلاف سعودی به یمن

تهران – ایرنا – اتاق عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن از ۸۶ تجاوز جدید ائتلاف سعودی به این کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، ائتلاف سعودی – آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بار به مناطق مختلف استان الحدیده تجاوز کرده است.

بر اساس رصد ارتش و کمیته های مردمی، در ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن ها ۳۳ نوبت با توپخانه و ۵۱ بار با گلوله ها و موشک های مختلف به مناطق تحت تسلط دولت نجات ملی یمن تجاوز کرده اند.

احداث عوارض و زیرساخت های جنگی در برخی مناطق کوهستانی از دیگر اقدامات ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی عربستان در این مدت بوده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

دولت نجات ملی یمن، لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha