نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور با حضور وزیر بهداشت در کاشمر افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور که در زمینه غربالگری و شناسایی زوج‌های نابارور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از این مرکز گفت: مرکز درمان نابارری سطح ۲ کاشمر نخستین مرکز در نوع خود در کشور محسوب می‌شود.

دکتر بهرام عین اللهی افزود: جای بسی خرسندی است که در مدت کوتاه از فعالیت این مرکز، ۸۵۰ زوج نابارور در این منطقه شناسایی شده است.

وی از ایجاد ۴۰ مرکز درمان ناباروری سطح یک در کشور خبر داد و ادامه داد: در مراکز سطح یک امور تشخیص و درمان زوجهای نابارور با حمایت های لازم در جهت کاهش هزینه‌های درمانی انجام می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که ۹۰ درصد هزینه درمان زوجین نابارور توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود و این امر، موجب می‌شود که زوجینی که آرزوی دیرینه فرزنددار شدن دارند به خواسته خود برسند.

نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور با حضور وزیر بهداشت در کاشمر افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مرکز درمان ناباروری سطح ۲ شهرستان کاشمر با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد ریال و در فضایی با مساحت بیش از ۳۰۰ متر مربع با حضور ۲ متخصص زنان، متخصص اورولوژی، ماما و کارشناس آزمایشگاه و با تجهیزات کامل به منظور ارائه خدمت به زوجین نابارور شهرستان کاشمر و شهرستان های پیرامون آن با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

تاکنون ۸۵۰ زوج نابارور در این شهرستان شناسایی شده اند که قرار است زیر پوشش خدمات ناباروری و درمانی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha