۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84974583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی تخلیه مخازن مازوت نیروگاه لوشان آغاز شد

رشت – ایرنا - مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی با تخلیه مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان خبر داد و گفت: با این اقدام ذخیره سوخت گازوئیل نیروگاه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی برق منطقه ای گیلان به نقل از بهمن داراب زاده؛ مخازن ۳۰ میلیون لیتری سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان که به دلیل عدم استفاده سالیان درازی بود که بدون استفاده در مخازن سوخت نیروگاه ذخیره شد بود با پیگیری‌های چندین ساله و رایزنی با مقامات کشوری و مسئولان ارشد استانی به نتیجه رسید.
رئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت: با رایزنی‌های انجام شده عملیات اجرایی تخلیه مخازن سوخت مازوت نیروگاه شهید بهشتی لوشان آغاز شد و در حال حاضر تانکرها در حال بارگیری و تخلیه مخازن هستند.
داراب زاده عنوان کرد: با تخلیه این مخازن، ظرفیت ذخیره سازی سوخت گازوئیل نیروگاه لوشان که ۲۶ هزار لیتر است به ۵۶ هزار لیتر افزایش می یابد و شاهد افزایش ۱۱۵ درصدی مخازن ذخیره سوخت نیروگاه‌ها خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن قدردانی از تلاش های مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان گفت: این اقدام از نظر پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از امکانات و داشته ها بسیار حیاتی و استراتژیک بوده و با توجه به مسیر یخبندان ارسال سوخت به این نیروگاه، این اقدام در تامین برق مطمئن و پایدار نقش بسزا و حائز اهمیتی دارد.
داراب زاده افزود: این اقدام موثر، حرکتی ارزشمند، افتخاری بزرگ و اثری ماندگار است که برای همیشه در کارنامه فعالیت های کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان ثبت خواهد شد.
گفتنی است که نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در شهرستان لوشان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha