خیز کیش برای میزبانی از اقوام ایرانی

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 84974525
خیز کیش برای میزبانی از اقوام ایرانی

کیش - ایرنا - جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور به دنبال میزبانی از اقوام و ساکنان مختلف استان های ایران با هزینه تمام شده پایین تر سفر است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش که سابقه میزبانی از ۲ میلیون مسافر در هر سال را دارد به علت همه گیری ویروس کرونا همانند سایر نقاط گردشگر پذیر جهان در این مدت شاهد کاهش آمار ورودی خود بود که هم اکنون دست اندار کاران این جزیره با همکاری بخش خصوصی به دنبال افزایش حضور گردشگران در این منطقه هستند.

برای توسعه میزبانی از گردشگران داخلی در جزیره کیش، تبلیغات جاذبه های گردشگری از نیازهای اولیه است که در این زمینه امضای تفاهم نامه های مختلف همکاری های مشترک با ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سوی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

تا کنون این تفاهم نامه ها با سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی به امضا رسیده که به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی گردشگری و صنایع دستی از جمله اهداف این تفاهم نامه ها است.

مرتضی رمضانی گالشی افزود: در قالب این تفاهم نامه ها قرار است به منظور طراحی سفرهای ارزان هفته های فرهنگی و گردشگری کیش و معرفی جاذبه های این جزیره به گروه های مخاطب در استان های طرف مقابل و زمینه سازی سفر علاقه مندان به کیش، تبلیغات مختلف را انجام دهند.

خطوط هوایی به عنوان مهمترین راه سفر به جزیره کیش است که به گفته رمضانی گالشی اکنون پیش نویس تفاهم نامه با برخی شرکت های هواپیمایی برای جبران کمبود پروازهای مختلف از مقاصد مختلف کشور به این جزیره برای افزایش تعداد سفرها آماده شده است.

کیش به عنوان ایران کوچک نه تنها ساکنانی از اقوام مختلف ایران را در دل خود جای داده بلکه به واسطه جاذبه های خود همواره میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط کشور است که در این راستا توسعه بومگردی از دیگر اولویت های صنعت توریسم این جزیره است.

توسعه خانه های بومگردی در این زمینه از اولویت های بخش گردشگری کیش است که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط گفت: توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و به زودی با ارایه راهکارهای حقوقی برای از بین بردن برخی موانع، سرمایه گذاری در این بخش آغاز می شود.
وی گفت: بر اساس طرح توسعه فعالیت های بومگردی ایجاد خانه اقوام با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از محورهای این طرح بوده که سرمایه گذاران حوزه گردشگری می توانند به منظور معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و سنت های اقوام مختلف ایرانی در این جزیره خانه بومگردی ایجاد کنند.

رمضانی گالشی افزود: همچنین بومیانی ساکن در حریم بافت تاریخی جزیره می توانند به منظور اسکان مسافران در قالب "خانه مسافر" در این منطقه برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی یادآور شد: دریافت مجوز اسکان برای ایجاد "خانه مسافر" ضمن جلوگیری از هرگونه ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی، باعث استاندارد سازی، امنیت خاطر گردشگران و کمک به اقتصاد خانواده ها می شود.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

جزیره کیش با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha