طرح تشویق شهروندان بندرعباس برای آبیاری فضای سبز با آب کولر تصویب شد

بندرعباس - ایرنا - شورای شهر بندرعباس طرح "سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز" برای تشویق شهروندانی که اقدام به کاشت درخت در خانه و معابر کرده یا از آب کولرگازی برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا در این طرح که روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصویب شد، شهروندان می‌توانند در این طرح از ۳۰ درصد تخفیف عوارض خدامات شهری استفاده کنند که مبلغ این تخفیف بر اساس متراژ خانه و دیگر شاخص های تعریف شده، می تواند تا پنج میلیون ریال نیز افزایش یابد.

بر اساس یکی دیگر از بندهای این طرح ، درختان نارنج، سِپِستان،جم، گارُم زنگی و انجیر معابد از درختان توصیه شده برای کاشت است که نهال آنها پس از درخواست به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد و توسط شهرداری برای آنان کاشته خواهد شد.

ساماندهی زباله و دستفروشی؛ موضوع همیشگی اعضای شورای شهر

در ادامه این نشست یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد شدید از شهرداری بندرعباس، وضعیت جمع‌آوری زباله های شهری را فاجعه بار توصیف و اضافه کرد: تمامی شهر به خاطر انباشت زباله بوی تعفن گرفته است.

اسماعیل بواشه ادامه داد: یکی دیگر از معضلات بندرعباس، تسخیر شهر توسط وانت بارهای فروش میوه است که شهرداری هیچ برنامه ای در این زمینه ندارد.

به گفته این عضو شورای شهر، فعالیت وانت بارهای فروش میوه از مساله تامین معیشت فراتر رفته و به یک تجارت و سرمایه گذاری با سود هنگفت تبدیل شده است.

بواشه اظهار داشت: مصداق و شاهد این موضوع آگهی های استخدام فروشنده برای وانت بارها در فضای مجازی است و این موضوع نشان می دهد، یک فرد چندین وانت خریده و در نقاط مختلف شهر مستقر کرده و خود نمی تواند کنار همه آنها حضور داشته باشد.

فروش ۷۰میلیارد ریالی میوه با وانت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز ضمن تایید سخنان بواشه گفت: گاهی کنار یک وانت، به اندازه چند ماشین خاور میوه تخلیه و انباشته شده است.

یعقوب دبیری نژاد مدعی شد: هر یک از فروشندگان این وانت ها از چندین دستگاه کارتخوان استفاده می کنند که در یک بررسی موردی، گردش مالی سالانه یکی از این کارتخوان ها طی یک سال ، ۷۰ میلیارد ریال بود.

متکدیان پاکستانی هم کارتخوان دارند

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز ضمن تایید وجود این وضعیت اظهار داشت: شهرداری به تنهایی قادر به برخورد با دستفروشی نیست و در شرایطی که از دستفروش کنار خیابان تا کودکان گلفروش سر چهارراه و حتی متکدیان پاکستانی کارتخوان دارند، می توان گفت: زیرساخت این فعالیت ها برای آنها فراهم شده است.

عزیزالله کناری در عین حال از پیش بینی طرحی برای ساماندهی دستفروشان در آینده نزدیک خبر داد.

تصویب استفاده از بودجه شهرداری برای پروژه منازل کارکنان شهرداری

یکی دیگر از دستور کارهای روز یکشنبه شورای شهر بندرعباس تصویب برداشت ۶۴ میلیارد ریال از بودجه شهرداری بندرعباس به عنوان قرض برای پرداخت بدهی پروژه مسکن ۱۹۲ واحدی کارکنان شهرداری بود.

اخبار مرتبط