۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84973101
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴ باب کوره زغال غیر مجاز در مناطق جنگلی چهارمحال و بختیاری کشف شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از شناسایی چهار باب کوره زغال در شهرستان کیار خبر داد و گفت: از این کوره‌های غیرمجاز ۲۵ کیلوگرم زغال از نوع بلوط جنگلی کشف و مابقی امحاء شد.

صادق محمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی دریافت گزارشی از سوی همیاران طبیعت و در حین گشت‌زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی ماموران سرجنگلبانی بخش مشایخ شهرستان کیار سه باب کوره زغال به صورت احداث در زیر زمینی و یک کوره بشکه‌ای به همراه ۲۵ کیلوگرم زغال کشف و پس از گرفتن دستور از مقام قضایی، ماموران یگان حفاظت به استناد تبصره ذیل ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تخریب کوره غیرمجاز کردند و سه نفر متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم و جوامع محلی در شناسایی متخلفان اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جز با مشارکت مردم امکانپذیر نخواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از مردم و دوست‌داران طبیعت و آحاد جامعه خواست از آنجا که منابع طبیعی سرمایه هر کشور است و نسل حاضر و آینده به این موهبت الهی نیاز دارند از همین رو در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله تخریب و تصرف عرصه های ملی، قاچاق چوب و زغال، قطع جنگل، احداث کوره زغال و هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی مراتب را به شماره ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، ۸۲ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد آن را جنگل و ۶۲ درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha