۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84971363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه "یلدای مهر" در ملایر گشایش یافت

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰
کد خبر: 84971363
نمایشگاه "یلدای مهر" در ملایر گشایش یافت

همدان- ایرنا- نمایشگاه بزرگ "یلدای مهر" به مناسبت شب یلدا و با هدف حمایت از مشاغل خانگی، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: ملایر ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی با تولیدات فاخر و باکیفیت دارد.

"سلمان اسماعیلی" وجود این ظرفیت‌ها و تولیدات ارزشمند صنایع دستی را بستری مهیا برای رشد و توسعه هنرمندان این شهرستان دانست و افزود: ایجاد یک کارگاه بازاریابی و فروش اینترنتی برای فعالان هنر صنایع دستی این شهرستان ضروری است.

وی اهمیت برندسازی و بازاریابی را در حوزه فروش و تبلیغات صنایع دستی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ملایر به منظور حمایت از هنرمندان، می‌توانند از تولیدات صنایع دستی برای مراسم‌های تجلیل استقاده کنند.

اسماعیلی ادامه داد: وجود بازارچه محلی با مکان‌یابی مناسب و تعریف رویدادی همچون "جمعه‌بازار صنایع‌دستی" می‌تواند در چرخه اقتصادی فعالان صنایع دستی شهرستان ملایر اثرگذار باشد.

نمایشگاه "یلدای مهر" در ملایر گشایش یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: این نمایشگاه از امروز /پنجشنبه/ تا دوم دی‌ماه به مدت یک هفته در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر برای بازدید عموم دایر است.

"ابراهیم جلیلی" با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت یلدا گشایش یافت، بیان کرد: شب یلدا(چله) به عنوان نوزدهمین میراث ناملموس ایران مشترک با افغانستان در هفدهمین نشست کمیته بین‌دولت‌ها برای پاسداری از میراث‌ فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت جهانی شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌رو بودن شب یلدا و مصادف شدن این شب با ایام فاطمیه، تصمیم گرفتیم نمایشگاهی با مضامین یلدایی از صنایع‌دستی و مشاغل خانگی برپا کنیم.

نمایشگاه "یلدای مهر" در ملایر گشایش یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در همین راستا نمایشگاه "یلدای مهر" با ۵۰ غرفه در رشته‌هایی همچون منبت‌ریز، نقاشی و میناکاری روی سفال، گلیم بافی، شیرینی خانگی، زیور آلات و سراجی سنتی با حضور هنرمندان صنایع دستی این شهرستان دایر شد.

به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه یلدای مهر از امروز ۲۴ آذر تا دوم دی‌ماه در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۶ عصر تا ۱۹ شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha