۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84969514
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین: جامعه جهانی در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا بایستد

تهران- ایرنا- «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین از جامعه بین‌المللی خواست تا در مقابل یکجانبه‌گرایی، سیاست‌های حمایت‌گرایی از صنایع خود و محدودیت‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورهای دیگر بایستد و به این رویکردها «نه» بگوید.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت خارجه چین، وانگ سه‌شنبه در کنفرانسی خبری به سیاست‌های آمریکا در اعمال محدودیت بر صادرات نیمه‌رساناها به چین گفت: سوءاستفاده آمریکا از کنترل‌های صادراتی موجب اختلال در تجارت بین‌المللی تراشه‌ها و سایر محصولات شده است.

وی افزود: آمریکا در سال‌های اخیر از مساله امنیت ملی بعنوان بهانه‌ای برای اختلال در تجارت عادی بین‌المللی استفاده کرده که با مخالفت گسترده جامعه بین‌المللی روبرو شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: کشورها باید در مقابل یکجانبه‌گرایی واشنگتن و سیاست‌های حمایت‌گرایی از صنایع خود بایستند و به آن «نه» بگویند.

در همین حال، وزارت بازرگانی چین سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور در خصوص اقدامات کنترلی آمریکا در خصوص صادرات تراشه‌ها به چین شکواییه‌ای را نزد سازمان تجارت جهانی به ثبت رساند.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر، آمریکا مفهوم امنیت ملی خود را به اقداماتی در خصوص کنترل صادرات تعمیم داده که مانع از تجارت منظم بین‌المللی تراشه و سایر محصولات شده است؛ این موضوع ثبات زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی را تهدید می‌کند.

وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست اقدامات نادرست خود را اصلاح کرده و به اقدامات خود برای اختلال در تجارت محصولات با فناوری بالا از جمله تراشه‌ها پایان دهد.

همچنین در این بیانیه از آمریکا خواسته شده تا به تجارت معمول اقتصادی بین دو کشور پایبند باشد و زنجیره جهانی محصولات عمده صنعتی از جمله نیمه‌رساناها را مختل نسازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha