برپایی هفت نمایشگاه دانش بنیان تا پایان امسال در استان بوشهر دستور کار است

بوشهر - ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: این پارک برگزاری هفت نمایشگاه شیلات و نفت، گاز و پتروشیمی را تا پایان سال جاری در این استان برنامه ریزی کرده است که پنج مورد آن در عسلویه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن رزمی‌نیا روز دوشنبه در نشست مسئولان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اعلام کرد: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و سازنده تجهیزات داخلی از سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رویدادها به منظور معرفی دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان و کمک به ارتباط آنها با بازار هدف برگزار می‌شود، ادامه داد: در این ارتباط ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی ۲۷ تا ۳۰ آذر، چهارمین نمایشگاه فناوری اطلاعات ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران ۱۱ تا ۱۳ دی ماه، دومین نمایشگاه سلامت، ایمنی و محیط زیست پارس ۱۱ تا ۱۳ دی ماه و دومین نمایشگاه آب و برق در صنایع نفت، گاز و پتروشیی ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در عسلویه برپا می‌شود.

رزمی نیا اضافه کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی از دیگر نمایشگاه‌های این حوزه است که برای روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه برنامه ریزی شده است و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نیز همزمان با برگزاری همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در روزهای 30 آذر و یکم دی ماه در دانشگاه دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: نمایشگاه شیلات نیز با هدف ارائه دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان فعال در این حوزه روزهای 4 تا 7 بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود و نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد دشتی و دشتستان در هفته پژوهش و فناوری در این ۲ شهرستان برپا می‌شود.

مجتمع گازی پارس جنوبی دست نیاز به سوی دانش بنیان‌ها دراز کرده است

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این نشست گفت: تفکر، سیاست و نگاه این شرکت حمایت از ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت است و دست نیاز به سوی واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر و کشور دراز می‌کنیم.

احمد باهوش افزود: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خروجی ارتباط دانشگاه و صنعت است و این ارتباط زمانی موقیت آمیز است که بستر لازم برای ورود ایده‌ها به صنعت فراهم باشد.

وی عنوان کرد: در این زمینه ۲ نوع نگاه وجود دارد، یکی اینکه می‌توان با بخشنامه، دستوالعمل‌ها و قوانین سختگیرانه برای ورود این دانش بنیان‌ها به صنعت مانع ایجاد کرد و نگاه دیگر مثبت و آینده‌نگر برای پیشرفت کشور است که تسهیل‌گرو راه ورود را هموار می کند.

باهوش تاکید کرد: اکنون مجتمع گازی پارس جنوبی بویژه در سطوح مدیران پیشران نگاهی ویژه به شرکت‌های فناور و دانش بنیان دارد و برگزاری سه نشست با این واحدها در ۶ ماه گذشته نشان دهنده این نگاه است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ارتباط چهره به چهره مسئولان این مجتمع با واحدهای فناور و دانش بنیان سبب می‌شود تا واحدها نیازهای مجتمع را بشناسند و این ارتباط در سطح عملیاتی و اجرایی تداوم یابد.

تجمع صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان عسلویه بوشهر این عرصه را به حوزه‌ای مزیتی برای فعالیت واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha