هنرستان های کشاورزی نقش مهمی در توسعه کشاورزی دانش بنیان دارند

کاشان - ایرنا - نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل گفت: کشاورزی دانش بنیان از نیازهای اساسی کشور و راهی مطمئن برای تضمین امنیت غذایی جامعه به شمار می‌رود و هنرستان های کشاورزی نقش مهمی در توسعه این نوع کشاورزی دارند.

به گزارش ایرنا، جواد نایینی روز شنبه در بازدید از هنرستان دولتی پسرانه پردیس کشاورزی کاشان افزود:تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد یکی از اصلی ترین دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی است و راه اندازی هنرستان های جهاد کشاورزی می تواند بخشی از این دغدغه را رفع کند.

وی اظهار کرد:باید نیازهای کاشان در حوزه کشاورزی به درستی شناسایی شده و راهکار عملی تامین و رفع آنها ارائه شود، تربیت نسل جدید کشاورزان باید به‌معنای واقعی کلمه به سمت فراگیری و کاربرد علوم دانش بنیان باشند.

نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل گفت:دانش آموزان هنرستان دولتی پسرانه پردیس کشاورزی کاشان باید بتوانند به رغم تمام این محدودیت ها، بیشترین عملکرد را در سطح تولید و ارتقا دانش کشاورزی داشته باشند.

نائینی افزود:ارتباط هنرستان های کشاورزی با دانشگاه مهم است چون این کار موجب ارتقای تراز علمی هنرستان های کشاورزی می شود و مدیر آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی کاشان باید با هم افزایی در این خصوص ارتباط منطقی لازم بین دانش آموزان هنرستان و دانشگاه کاشان ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، هنرستان دولتی پسرانه پردیس کشاورزی کاشان در دو رشته تعمیر موتورهای سبک کشاورزی و تولید گیاهان دارویی و با تعداد صد و ۴۰ هنرجو در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم فعال است.

کاشان دارای ۴۷۰ باب مدرسه و جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان در مقطع ابتدایی ۳۶ هزار و ۷۲۴ نفر، ۱۴ هزار و ۳۶۹ نفر دانش آموز دوره متوسطه اول و هشت هزار و ۱۹ نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم است.

این شهرستان همچنین دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha