بیش از یکهزار شغل با طرح‌های بسیج سازندگی در هرمزگان ایجاد شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بسیج سازندگی امسال با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان برای بیش از یکهزار نفر در این استان شغل ایجاد کرده است.

مجتبی رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات قرض الحسنه برای ۴۰۰ طرح در قالب اشتغال خانگی و توسعه واحدهای تولیدی در زمینه صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و زنبورعسل و صنایع دستی پرداخت شده است.

وی بیان داشت: امسال ۴۰۰ پرونده در عرصه اقتصاد مقاومتی در هرمزگان تشکیل شد که هر طرح به طور میانگین بین ۲ تا سه فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی هرمزگان اظهار داشت: تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی به صورت قرض الحسنه است که متقاضیان می‌‍توانند در ۳۲ عرصه تعریف شده بین ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی و کارآفرینی دریافت کنند.

وی، از متقاضیان خواست در صورت تمایل و توانایی جهت اشتغالزایی خود و اطرافیان‌شان با ارائه گواهی مهارت و یا مجوز کار از یکی از دستگاه‎های رسمی، در قالب عرصه‌های اقتصادمقاومتی برای دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی شهرستان محل خود مراجعه کنند.

گره‌گشایی صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآورشد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۶۰۰ صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی در سطح روستاها و محلات استان برای گره گشایی از کار و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است.

رحیمی اضافه کرد: بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار در قالب مشاغل خانگی و روستایی در استان هرمزگان توسط این صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ایجاد شده است.رحیمی اضافه کرد: بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار در قالب مشاغل خانگی و روستایی در استان هرمزگان توسط این صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ایجاد شده است.

وی بیان داشت: آورده بسیجیان به صندوق‎های قرض الحسنه متفاوت است و هرشخصی ماهانه باید بین ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان واریز کند و بین سه میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۲ تا ۳۶ ماهه به اعضای صندوق‌ها ارائه می شود.

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار داشت: دراین راستا بسیج سازندگی برای حمایت از صندوق‌های قرض الحسنه با تعدادی از نهادها و بانک‌های عامل تفاهم نامه امضا کرده است که تسیهلات تقویتی را به این صندوق‌ها می‌دهد.

وی گفت: این تسهیلات بدون سود با هدف راه‌اندازی شغل های خانگی و اشتغال بانوان خانه‌دار و افزایش درآمد خانوارها در حوزه راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی در زمینه صنایع دستی، خیاطی، خوس بافی، گلدوزی، کمه زنی، صنایع دستی دریایی، حصیر بافی، عروسک سازی و کیف دوزی و چرم بافی و حوزه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی، دامداری، تولید ترشی و مربا و شیرینی‎های خانگی و پرورش زنبورعسل به متقاضیان ارائه می‎شود.

این مسوول ادامه داد: طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه، مردم را به سمت اشتغال پایدار سوق می‌دهد و مردم می‌توانند در روستاها بمانند و با تولید محصولات با کیفیت و بسته‌بندی امروزی و مدرن افزایش چشمگیری در تولید و فروش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها به ویژه راه‌اندازی شغل‌های خانگی و اشتغال بانوان خانه‌دار فعال است، تصریح کرد: بانوانی که توانایی، ایده و فکر دارند می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات مناسب برای خود کار و تولید راه بیاندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha