احدی: مردم ایران و جامعه ورزش پیروز سکوها در جام جهانی ۲۰۲۲ بودند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت :مردم عزیز کشورمان به عنوان هوادار در جام جهانی با همدلی، یکدست بودن و تشویق تیم کشورشان حماسه آفرینی کردند به طوری که تاثیر و تبعات ویژه ای در کل دنیا از خود برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی احدی با بیان اینکه اینکه معاون اول رئیس جمهور قرارگاه هماهنگی اقدامات جام جهانی را از ماه ها قبل تشکیل داده بود، گفت: از آنجاییکه وزارت ورزش و جوانان باید در کنار فدراسیون باشد مباحث مرتبط با هواداری، اقلام هواداری، آموزش سرمشوق ها را در این دوره از مسابقات در کنار دیگر مسئولیت ها از جانب این قرارگاه برعهده داشت.

وی افزود: علیرغم تلاش گسترده دشمن و اقدامات موزیانه در جنگ ترکیبی و شناختی خود مردم عزیز کشورمان در حوزه هواداری در جام جهانی با همدلی و اتحاد با تشویق تیم ملی فوتبال حماسه آفرینی کردند که تاثیر و تبعات ویژه ای در کل دنیا داشت.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود :همچنین شور، هیجان و وحدت هواداران موجب روحیه دهی به ورزشکاران شد، در واقع می‌توان چنین عنوان کرد، انسجام و یکدلی میان ورزشکاران و هواداران نشانی از وحدت و هویت ملی ما بود.

وی افزود،: از آنجاییکه مسئولیت مسائل مرتبط به هواداری برعهده وزارت ورزش و جوانان بود، در کنار عرق ملی و همدلی هواداران، دستگاه های دیگر نیز در نظم دهی و هماهنگی این وحدت ملی نقش داشتند و این اتفاق، افتخار و دستاوردی بزرگ برای وزارت ورزش و جوانان بود.

حجت الااسلام والمسلمین احدی با اشاره به جمعیت زیاد هواداران در قطر اظهار داشت: تجمعات شبانه ایرانیان در نقاط مختلف قطر با توجه به فراخوان هایی که از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در فضای مجازی داده می شد، از اتفاقات ویژه دیگری در بخش هویت ملی در جام جهانی بود که نسبت به اجتماعات دیگر کشور ها پرشور تر برگزار شد و مورد توجه همگان قرار گرفت و باعث پیوستن هواداران کشورهای دیگر به تجمعات ایرانیان شد.

وی در ادامه به توزیع اقلام هواداری در جام جهانی میان مردم توسط وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی سرمشوقین، جلسات هماهنگی متعدد با مدیران فرهنگی فدراسیون فوتبال، شهرداری و وزارت ارشاد در خصوص هواداری در جام جهانی قطر و همکاری و برنامه ریزی در داخل کشور به منظور برپایی جشن پس از پیروزی تیم ملی کشورمان در مقابل ولز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با همکاری ادارات کل استان ها بود.

مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به حضور ایران دررویدادهای جهانی در رشته های مختلف ورزشی گفت: لازم است با همکاری بخش های مختلف ورزش و حاکمیت، برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم برای بهبود و ارتقا کیفیت مساله هواداری را در اولویت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید از تجربه اقدامات اثر بخش در جام جهانی بهره برده و ساماندهی لازم را با سرعت انجام دهیم، اقداماتی همچون تشکیل کانون های هواداری و شناسایی و آموزش سرمشوقین و طراحی برنامه های فرهنگی و مسئولیت اجتماعی در هواداران و ... را از تکالیف اصلی باشگاه ها بدانیم و شاهد فضای سالم و پرشور و هیجان در محیط ورزشی برای هواداران باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha