دبیر ستاد امر به معروف یزد: بنیان خانواده در سایه حجاب و عفاف تقویت می‌شود

یزد- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد از تدوین طرح جامع عفاف و حجاب در استان با مشارکت مردم و مسئولان خبرداد و گفت: بنیان خانواده در سایه فرهنگ حجاب و عفاف مستحکم می شود و در این زمینه انجام فعالیت های مختلف فرهنگی ضروری است.

به گزار ایرنا، حجت‌الاسلام ابوذر صانعی روز دوشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران استان با تبیین طرح حجاب و عفاف اظهار داشت: این طرح با همکاری بخش های مختلف تدوین و در وبگاه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بارگذاری و برای همه مردم قابل دسترسی است و مردم می توانند با اعلام نظرات خود نقش مهمی در تحقق کامل آن داشته باشند.

وی با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی برای تحقق طرح مردمی عفاف و حجاب ادامه داد: این طرح در ۱۵۰ صفحه و ۱۱ محور فرهنگی و اجتماعی متناسب با نقش مردم و مسئولان در هر زمینه تدوین شده است و آمادگی برای استفاده از دیدگاه نخبگان و اقشار مختلف شهروندان برای بهبود آن وجود دارد و اجرای کامل آن وابسته به همکاری همه که در این زمینه احاد شهروندان و همیاری ۳۲ دستگاه پیش بینی شده است .

صانعی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۲ تشکل مطالبه‌گر در حوزه مسائل اجتماعی به صورت قانونی در سایت ستاد احیاء در حوزه عفاف و حجاب ثبت شده و فعالیت دارند، بیان کرد: موازی کاری و نبود انسجام یکی از مشکلات مهم در تحقق این موضوع مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف یزد: بنیان خانواده در سایه حجاب و عفاف تقویت می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد یادآور شد: تاکنون در اکثر دستگاه‌های اجرایی و دولتی برای تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اقدام شده و به مرور طبق مقررات با انجام برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این رویکرد گسترش می‌یابد.

به گفته صانعی، راه‌انداری مرکز مشاوره عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی، فعال‌سازی فرهنگسراهای محلات و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان مسائل اجتماعی، برگزاری کرسی‌های علمی و استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی و تشکل‌ها در این عرصه باید جدی گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha