۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84961193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: دستگاه‌ها آمادگی کامل برای ارائه خدمات در بحران داشته باشند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دستگاه‌ها آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مردم در زمان بارش یا بحران داشته باشند تا مانند زمستان گذشته بخاطر بارش سنگین برف غافلگیر نشویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان اظهار داشت: امیدواریم زمستان امسال هم شاهد بارش‌های خوبی باشیم اما دستگاه‌ها به ویژه شهرداری باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای ارائه خدمات به شهروندان در صورت بارش سنگین برف اشاره کرد و آن را قابل تقدیر دانست و افزود: این مهم باید به شهرداری‌های دیگر شهرهای استان هم ابلاغ شود.

استاندار کردستان به بارش سنگین برف در زمستان پارسال و بروز مشکل برای شهرداری و مردم اشاره کرد و یادآور شد: هرس کردن درختان کار بسیار خوبی است که امسال شهرداری سنندج در دستور کار قرار داده است، چراکه سال قبل شکستن شاخه درختان بر اثر بارش سنگین برف، باعث ایجاد راهبندان شد.

زارعی کوشا در ادامه، فرسودگی ساختمان زندان‌های استان را دغدغه ای جدی دانست و اضافه کرد: حفاظت از جان زندانیان برعهده نظام و دولت است و باید حداقل‌ها در این زمینه فراهم شود؛ ضمن اینکه بر اساس اولویت، بهسازی ساختمان زندان‌ها در دستور کار باشد.

کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم با اشاره به اینکه میزان تردد در جاده‌های استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان در همین مدت، نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کمتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان هم اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و ۴۳۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان دچار حریق شد که این رقم در سال جاری به ۹۶۷ هکتار کاهش یافت.

سعید کریمی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از آب شرب برای فضای سبز در استان اشاره داشت و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز در سنندج استفاده می‌شود که رقم بالایی است و باید از آب جایگزین برای این بخش استفاده کرد.

شهردار سنندج هم در این باره گفت: برنامه شهرداری این است که از چاه‌ها و چشمه‌های سطح شهر سنندج برای آبیاری فضای سبز استفاده شود و این کار در سال آینده با جدیت دنبال می‌شود.

سیدانور رشیدی به استفاده و بکارگیری ماشین آلات بخش خصوصی در صورت بارش برف سنگین اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم اظهار اداشت: ۴۲۱ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، ۲۶ راهدارخانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار، برای برف روبی در جاده‌های استان در زمستان در نظر گرفته شده است.

فرزاد حسنی تعداد اکیپ‌های پیش بینی شده برای برف روبی را ۳۶ مورد عنوان کرد و افزود: نمک و شن مورد نیاز برای برف روبی محورهای مواصلاتی تامین شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ گردنه بین شهری در استان، ادامه داد: ۹۲ میلیارد تومان برای کار برف روبی و پرداخت حقوق پرسنل در زمستان نیاز است که تاکنون این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha