کتاب «حاتم آزادی، دونده جهانی از کرمانشاه» منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - کتاب «حاتم آزادی، دونده جهانی از کرمانشاه» اثر «خسرو پرهام» با موضوع ورزش از سوی انتشارات دینور در کرمانشاه چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب که برای نخستین بار است در استان کرمانشاه چاپ و منتشر می شود کتابی ۱۵۱ صفحه ای است که به سرگذشت و مقام های یکی از قهرمانان ورزش این استان می پردازد که در نوع خود کسب این مقام ها برای هر فرد شاید غیر قابل باور باشد.

این کتاب که با طراحی جلد و ویرایش تصاویر «شادی امیری» منتشر شده است مملو از عکس، احکام ، مدال ها و تاریخچه قهرمانی های متعدد و بی شمار وی در صحنه‌های استانی، کشوری، آسیایی و جهانی است، عناوینی که برای یک مرد ۸۵ ساله که هنوز هم سرپا بوده و در آخرین قهرمانی اش کسب سه مدال طلای کشوری در مواد ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر را در سال جاری نیز کسب کرده است بسیار جالب و منحصربفرد محسوب می شود.

کسب سه مدال طلای جهانی، ۱۶ مدال طلا، چهار نقره و یک مدال برنز آسیایی تنها بخشی از افتخار آفرینی های این دونده غرورآفرین کرمانشاهی است که در این کتاب به تفصیل آورده شده است.

این کتاب که با اشعاری از «محمد کریم جواهری» در تحسین این دونده کرمانشاهی آغاز شده است ابتدا به شرح حل این قهرمان ورزشی پرداخته است و سپس در زمینه ورود وی به دنیای ورزش و کسب عناوین، احکام و مقام های ملی، آسیایی و جهانی وی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، حاتم آزادی، دونده پیشکسوت کرمانشاهی که به نوعی می‌توان عنوان اعجوبه را بر وی نهاد در سال جاری همچنین موفق شده است در رقابت های قهرمانی کشور در ماده ۲۰۰ متر رکورد جهان را شکسته و آن را با ۳۸ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه به نام خود و ایران به ثبت برساند.

این دونده پیشکسوت و عنوان دار کرمانشاهی که با کسب سه مدال طلای قهرمانی کشور در سال جاری جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند را کسب کرده بسیار امیدوار است تا در این مسابقات نیز حضور یافته و با کسب هفدمین طلای آسیایی خود جواز حضور در مسابقات جهانی را نیز بدست آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha