برنامه‌ریزی برای کسب سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور

ایرنا- یزد- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارگروه اقتصاد دیجیتال که مصوب هیئت وزیران  است در در دی ماه ۱۴۰۰ به منظور راهبری و هماهنگی اقتصاد دیجیتال و دستیابی سهم ۱۰ درصدی از کل اقتصاد تشکیل شده و تاکنون ۶ نشست نیز برگزار کرده است.

به گزارش ایرنا، رضا باقری اصل، چهارشنبه شب در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد، افزود: مسیرهایی که استان یزد برای فناوری و دانش بنیان تنظیم کرده است می تواند به عنوان الگو مطرح شود.

دبیر شورای فناوری کشور با اشاره به انتخاب استان یزد به عنوان استان برتر در حوزه فناوری اطلاعات و دانش بنیان و همچنین انتخاب و تجلیل از مهران فاطمی استاندار یزد بعنوان استاندار برتر کشور و به عنوان حامی پارک های علم و فناوری و زیست بوم دانش بنیان کشور، ادامه داد: برنامه های ترسیم شده در کارگروه فناوری این استان و اقداماتی که در رابطه باپیگیری چهره به چهره و همچنین حل موردی مشکلات صورت گرفته نیز می تواند به عنوان الگویی برای سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: کمیته های مختلف نیز در این کارگروه تشکل شده و به منظور حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و فناور پایه و همچنین توسعه مهارت های نرم افزار اقتصاد دیجیتال و برطرف کردن موانع فعالیت ها در سطح بین الملل و برطرف کردن موانع شتاب بخشی زیست بوم اقتصاد دیجیتال تلاش می شود.

باقری اصل افزود: از مقطع پیش دبستانی باید برنامه نویسی و اقتصاد دیجیتال آموزش داده شود و سپس به مراحل تحصیلی بعدی گسترش یابد، همچنین صنایع از آورده‌های اقتصاد دیجیتال برای صنایع خود استفاده کنند والبته نمی شود فقط با دستورالعمل این مراحل را طی کرد و باید از راهکار موفق استان یزد یعنی بررسی مورد به مورد و رو در رو استفاده شود .

دبیر شورای فناوری کشور گفت: شبکه داخل کشور به بلوغ رسیده و می تواند کسب و کارهای داخل را در خود جای دهد؛ طبق برنامه ترسیم شده باید بیست میلیون پوشش دسترسی فراهم شده و هشتاد درصد خانوارهای شهری به فیبر نوری متصل شوند.

استاندار یزد نیز دراین نشست گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال یکی از موارد مهمی است که رییس جمهور پیگیری می کند و یکی از ماموریت هایی که بطور خاص به استان ما واگذار شد، اقتصاد دیجیتال است.

مهران فاطمی افزود: خوشبختانه به نسبت سایر استان ها جایگاه خوبی داریم و می توانیم در دیگر موارد هم حرفی برای زدن داشته باشیم.

استاندار یزد افزود: استان یزد این ظرفیت را دارد و باید بخش خصوصی و مردم را در فعالیت ها همراه کنیم و البته فرهنگ اقتصاد دیجیتال باید شکل بگیرد و دستوری نیست.

استاندار یزد گفت: بسیار خوب است در سطح دولت و همچنین وزارتخانه ها نیز بحث مردمی سازی که شعار دولت سیزدهم است اتفاق بیفتد و چون ستاد اقتصاد دیجیتال کشور برای مردم تصمیم می گیرد لذا باید خود مردم هم در تصمیم گیری ها دخالت داده شوند.

محمد علی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست گفت: استان یزد نزدیک به سه دهه رتبه های برتر کنکور کشور را داشته و لذا باید بویژه با حمایت شرکت های صنعتی و معدنی داخل استان در حوزه دانش بنیان اقداماتی صورت گیرد تا زمینه اشتغال پایدار و درخور را فراهم کند.

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا مواردی را بیان کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha