هنرمند تجسمی: شناخت مردم از هنر بالاتر رود

تهران- ایرنا- منتخب داوران جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی «ترنج» با بیان این که هنرمندان بزرگی با استعدادهای خاص در کشور وجود دارند که نادیده گرفته شده‌اند تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های جوامع بالا بردن آگاهی و شناخت مردم از هنر است.

بهناز اژدریان در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا اظهار داشت: لازم است که با تمرکززدایی از پایتخت توجه بیشتری به هنرمندان دیگر مناطق کشور معطوف و زمینه بیشتری برای استعدادهای گمنام در شکوفایی و درخشش آن‌ها مهیا شود.

خالق سبک نقاشی «گل رز» می‌گوید: هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی‌آید و هنر فاخر مستلزم تلاش، کوشش و پشتکار است.

وی داشتن خلاقیت و سبک شخصی در کنار تعامل با هنرمندان را از لوازم شکوفایی استعدادهای نوظهور دانست و گفت: هنر در ایران در طول دهه‌های گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری رو به رو بوده و امروزه شاهد بروز و ظهور استعدادهای جوانی در کشور هستیم که لازم است شناسایی و نه تنها در عرصه ملی که حتی بین‌المللی نیز شناسانده شوند.

این مدرس نقاشی که علاوه بر برپایی نمایشگاه‌هایی در داخل کشور از جمله کیش و اهواز پیشینه داوری در رقابت های داخلی و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی اعم از Cesena Fiera نئوآرتگالری بین‌المللی ایتالیا در اکتبر ۲۰۱۸، گالری آرتم هالیوود، کالیفرنیا در نوامبر ۲۰۱۷ و گالری لیندا فارل فرانسه در پاریس در دسامبر ۲۰۱۷ را نیز داشته اظهار کرد: هر کشوری هنرهای منحصر به فرد خود را دارد و هنرمندان فرهنگ سازان کشورها هستند.

وی تاکید کرد: دولت‌ها نیز برای رشد و شکوفایی استعدادها بسترهای لازم را فراهم می‌کنند.

اژدریان گفت: در کشورهایی که امکانات و شرایط بیشتری برای هنرمندان فراهم شده موفقیت‌های اجتماعی و هنری بسیاری را شاهدیم که یکی از ضرورت‌های جوامع بالا بردن آگاهی و شناخت مردم از هنر است.

وی می‌گوید بالا بردن آگاهی از یک سو وظیفه هنرمندان هر جامعه‌ و از سوی دیگر متولیان و دست اندرکاران این عرصه است که با آمیختگی این دو می‌توانیم هنرهای خاص کشور را به جهانیان معرفی کنیم.

در هفته‌های پیش رو نمایشگاهی از بهناز اژدریان از تابلوهای نقاشی رنگ روغن در گالری شفق تهران دایر می‌شود.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha