دومین کاروان طرح "نذر آب پنج" در خراسان جنوبی مستقر شد

بیرجند - ایرنا - دومین کاروان طرح ملی "نذر آب پنج" در استان خراسان جنوبی با هدف ارائه کمک‌های درمانی و معیشتی در شهرستان درمیان مستقر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت این کاروان در شهرستان درمیان گفت: دومین کاروان نذر آب از استان تهران وارد خراسان جنوبی شد و به مدت سه روز در ۲ حوزه معیشتی و درمانی خدمات‌رسانی می‌کند.

محمدعلی کاوسی افزود: این کاروان متشکل از ۱۶ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، کارشناس مامایی، چشم پزشک و دندانپزشک است و تمامی خدمات به‌طور رایگان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه در راستای ارتقای سطح سلامت و رفع مشکلات زیستی و معیشتی خانوارهای کم‌برخوردار به اجرا درآمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی بین اهالی روستاهای کم‌برخوردار شهرستان مرزی درمیان توزیع می‌شود.

وی گفت: طرح نذر آب پنج با هدف تامین آب پایدار مناطق محروم و ارائه کمک‌های معیشتی ماه گذشته به مدت ۲ روز در شهرستان طبس اجرا شد.

طرح ملی "نذر آب چهار" شهریور سال گذشته در استان‌های درگیر با خشکسالی و کم‌آبی از جمله خراسان جنوبی اجرا شد و خدمات این طرح محدود به تامین آب نیست.

طرح نذر آب از چند سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و شرق کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۹۵ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha