۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85480019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: فریاد عدالت طلبی در دنیا طنین انداز شده است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: فریاد آزادی خواهی و عدالت طلبی در دنیا طنین انداز شده است و از قلب آمریکا شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: هسته‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان در حال شکل گیری است که حاصل تلاش‌های رزمندگان جبهه حق محسوب می‌شود.

وی گفت: جریان طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق نشان داد که موشک‌ها از کیلومترها فاصله اثر دارد و اولین آثار آن فریاد عدالت خواهی و مبارزه با ظلم است که از دانشگاه‌های آمریکا و غرب شنیده می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: کسانی که دلداده حق و حقیقت هستند به هم می‌پیوندند و برای مسلمانان، امید به آینده درخشان از وعده‌های الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رقابت، امنیت و سلامت برگزار شد گفت: اینها دستاوردهای زیبایی است که مربوط به نظام اسلامی بوده و جای شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: مشارکت ۴۱ درصدی مردم در این انتخابات هرچند از نظر جهانی رقم قابل توجهی است اما مطلوب نیست و قطعا باید هر یک از مسوولان نقش خود را بررسی کنند تا زمینه برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بعدی فراهم شود.

وی افزود: برخی موارد بداخلاقی‌هایی در کل کشور وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز هشدار دادند، از جمله غلبه احساسات بر عقلانیت است و آنچه در انتخابات از سوی کاندیداها رقم خورد در مواردی عقلانیت و روحیه انقلابی تبدیل به بداخلاقی‌های تبلیغاتی و قطب سازی کاذب شد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جبهه انقلاب باید همواره به خاطر نظام و اسلام رفاقت را حفظ کند گفت: منتخبان مردم که به مجلس راه یافتند، از آنان لذت پایبندی به ارزش‌های اساسی انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آنها، حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نداشتن از او، اجتناب جدی از ترویج فاسد و پایبندی کامل به قانون اساسی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه درخصوص انتصابات تاکید مقام معظم رهبری فصل الخطاب است افزود: نماینده مردم وظیفه نظارتی دارد لذا شایسته سالاری ملاک است و مردم نیز شایسته سالاری، عقلانیت و انقلابی فکر کردن را از نمایندگان خود انتظار دارند.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد گفت: آزادسازی خرمشهر یک اقدام بسیار بزرگ بود که با روحیه امیدواری رهبر کبیر انقلاب اسلامی رقم خورد و مساله عادی نیست بلکه عظمت ایران را به عنوان یک نظام نیرومند بر سر زبان‌ها انداخت.

وی ادامه داد: آمریکا همواره از نتایج آشکار پیروزی جنگ ایران و عراق نگران بود و برخی از دولت‌ها با زیر سوال بردن ادامه جنگ، دوقطبی‌هایی را رقم زدند اما ایران خواست جنگ پایان یابد تا ثبات منطقه به هم نریزد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گردن افرازی و روحیه استکباری با سعادت ابدی همخوانی ندارد و افرادی که دنبال فساد و آلودگی نباشند، عاقبت از اهل تقوا خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه فسادها و آلودگی‌هایی که در جامعه ظاهر می‌شود نتیجه عملکرد انسان بوده و تقوا نجات دهنده است عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۵ سال افتخار نظام را مدیون امام رضا (ع) هستیم از همین رو دشمن می‌خواهد به قداست این امام همام ضربه بزند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: ایران اسلامی نقش موثری در تحقق حاکمیت الهی به برکت وجود امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارد لذا دهه کرامت فرصتی برای کسب معرفت است.

وی با اشاره به تاریخ سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار از جمله امام هشتم افزود: مبارزه با طاغوت و تلاش برای زمینه سازی حکومت الهی از مهمترین تاکیدات ائمه معصوم است و هر کدام در دوران زندگی خود برای این تحقق این هدف مهم کوشش کردند.

پس از نماز جمعه امروز در بیرجند همزمان با سراسر استان راهپیمایی جمعه‌ خشم برای محکومیت جنایات رژیم صهونیستی در غزه، از مصلای المهدی (عج) تا میدان نماز برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha