مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی باید تا انتهای سال ۱۴۰۳به بهره برداری برسد

مشهد-ایرنا- سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت:طبق برنامه زمان بندی تهیه شده برای اجرای طرحهای مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی برخی از مصوبات باید تا پایان امسال، برخی دیگر در سال ۱۴۰۲ و در نهایت تمامی مصوبات در سال ۱۴۰۳ باید به بهره برداری برسد.

محسن شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری دفتر فنی استانداری برای اجرای درست این مصوبات افزود: ۱۷۵ مصوبه با ۲۶ هزار و ۶ میلیارد تومان در این سفر به تصویب رسیده است که ۹ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود.

وی اضافه کرد: وزارتخانه ها اعتبار برخی از طرحهای مصوب را تامین می کنند و در همین راستا مبلغ پنج هزار و ۷۳ میلیارد تومان در تعهدات وزارتخانه هاست.

سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۲ طرح به مبلغ ۷۷۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارت وزارت نفت در قالب مسوولیت های اجتماعی تامین اعتبار شده است.

شریفی افزود: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر از طریق سازوکار ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شده با اولویت پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده است تا موجب تحرک بیشتر در اجرای مصوبات سفر و رفع دغدغه پیمانکاران و سازندگان شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۶۴ میلیارد تومان نیز از محل سایر اعتبارات برای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

سرپرست دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج طرح از مصوبات سفر نیز با ارائه تسهیلات به مبلغ سه هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و مقرر شده است تا سه طرح نیز از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و همچنین به میزان هزار و ۳۳۴ میلیون دلار و ۴۵ میلیون یورو به صورت ارزی پیگیری شود و به اجرا برسد.

سید ابراهیم رئیسی در هجدهمین سفر استانی خود روز دهم فروردین امسال و در سفری ۲ روزه وارد مشهد شد. در جریان این سفر تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت به نمایندگی از رئیس جمهور به همه شهرستانهای خراسان رضوی سفر کردند و از نزدیک مشکلات و مسایل استانی را مورد بررسی قرار دادند.

آخرین پیگیری اخبار مربوط به سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی را می توانید اینجا پیگیری کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha