برهالتر: به بازیکنانم افتخار می‌کنم/ بازی خیلی سختی داشتیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال آمریکا گفت: بازی خیلی سختی مقابل ایران داشتیم اما توانستیم پیروز شویم؛ من به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

به گزارش ایرنا، گرگ برهالتر سرمربی تیم فوتبال آمریکا در نشست خبری پس از پایان بازی با ایران و صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود و می‌دانستیم ایران با یک مساوی هم صعود می‌کند.

وی ادامه داد: در نیمه اول‌ بسیار خوب کار کردیم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. این اولین بار بود که توانستیم در دو حضور اخیر، دو بار متوالی صعود کنیم.

برهالتر تصریح کرد: ضربه بدی‌ به پولیسیچ‌ وارد شد که به بیمارستان منتقل شد. البته فکر نمی‌کنم مشکل شدیدی باشد و فقط به خاطر اینکه شکمش‌ زخمی شده بود، وی را تعویض کردیم تا برای درمان و جلوگیری از دوری احتمالی، اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در مورد گل تیمش گفت: انقدر جناح بازی را عوض کردیم و از فضای مختلف بهره بردیم‌ تا به گل رسیدیم. هدفم اول ما صعود از مرحله گروهی بود و باید بازی به بازی پیش برویم و برابر تیم قدرتمند هلند متمرکز باشیم. باید متحد باشیم و از این مسابقات لذت ببریم.

سرمربی تیم آمریکا ادامه داد: اطمینان دارم هموطنان زیادی این بازی را تماشا کردند و تیم و فوتبال ما بر اساس کار ما دارد شکل می‌گیرد و توانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. این جوان‌ترین تیمی بوده که در جام جهانی از آمریکا شرکت کرد.

برهالتر گفت: ایران حملات زیادی را روی‌ دروازه ما ایجاد کرد و خوشبختانه برنامه‌های تاکتیکی ما جواب داد.

وی در خصوص تلاش تیمش برای عبور از خط دفاعی ایران بیان کرد: ایران نمی‌توانست با سرعت ما بازی‌ کند و به دنبال‌ حفظ توپ بود اما تیم ما واکنشی عالی داشت و برنامه خود را حفظ کرد تا با سرعت و تکنیک‌ مهاجمانش‌، موقعیت‌سازی کند.

سرمربی آمریکا در خصوص روند تیم جوانش‌ گفت: فرصت خوبی از حضور در جام جهانی داریم و باید یاد بگیریم و پیش برویم. باید خودمان را آماده بازی‌ بعدی مقابل تیم قدرتمند هلند کنیم.

برهالتر گفت: دفاع یک عملکرد جمعی هست و تمام بازیکنان من در این کار موفق هستند. تمام بازیکنان من نقش خود را عالی اجرا کردند و آنها تمام توان خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: نگران سر و صداهای‌ بیرون نبودم و فقط به بازی فکر می‌کردم. در جام ۹۸ تیم ما مقابل ایران خوب نبود اما امروز عالی بود و با قدرت به برتری رسیدیم.

برهالتر در خصوص نقش تیلر آدامز کاپیتان تیمش گفت: رهبری‌ او از روز اول خوب بود و واقعا متمرکز است و عملکردی عالی دارد. در میدان و بیرون زمین از او راضی‌ هستم. تیلر نقش خاصی ایفا می‌کند و یک کاپیتان واقعی است. 

تیم آمریکا با یک گل از سد ایران گذشت و با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعدی راه پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha